min apokalyps är nära.

Mer
13 år 5 månader sedan #350418 av Melun
Svar från Melun i ämnet min apokalyps är nära.
Jo, jag tror det....och jag har märkt att man får en tendens att bli irriterad på andra för att de inte förstår en.
Men sen när man blir friskare så behöver man inte längre så mycket att folk förstår en. Då blir det lugnare.
Folk har i allmänhet ingen aning om hur man upplever det som schizofren.
Det är lite av en erfarenhet som man bär med sig, bara man kommer hel igenom den.

Kom tex på att jag tog illa upp över en diskussion Geta och Admin1 hade om broddar och som inte alls hade med mig att göra.
Man blir konfunderad över sig själv ibland. På nåt sätt klistrade jag problemen från en annan tråd på den tråden...
Mer
13 år 5 månader sedan #350420 av unGod
Svar från unGod i ämnet min apokalyps är nära.
känner igen det där. jag kopplar ihop allt till mig själv och allt blir en enda röra. och ja jag blir irreterad som fan på alla som inte fattar ett skit... borde sluta med det där asså. bara männskliga som jag antar jag.
Mer
13 år 5 månader sedan #350466 av makeup
Svar från makeup i ämnet min apokalyps är nära.
Förstår ni verkligen uppenbarelseboken så bra att ni vet att apoklaypsen (harmagedon) aldrig kommer? jag fick lära mig att det kommer ända sen från barndomen, är ständigt rädd för det, varje gång ett högt ljud utifrån hörs. jag har under mitt liv studerat hela bibeln framoch tillbaka flera gånger. borde jag finna ro? borde jag finna tillfredsställelse? känsla av moralisk övermänsklighet som alla andra idioter i min familj gör? jag fattar inte religion, en anledning till varför jag startat att utveckla mig medialt. Men ja, säg det till psykiatrin, jag gjorde scid förra veckan och var totalt ärlig med allt. jag fattar inte att dem kan ha en fråga om jag kan se auran?
vad har det med saken att göra? börjar ångra min ärlighet, samtidigt som jag tycker att dem inte har tillräckligt med vetskap om mig för att ställa diagnosen, dem vet tex ingenting om att jag ibland flyter bort från min kropp och mina tankar, gör saker jag inte minns efteråt att jag gjort, och går många gånger fram i livet som om allt vore overklig och en dröm, allt är bara så himla overkligt!! det vet dem ju inte där, och har inte frågat, jag undrr hur dem vågar sätta en stämpel på mig?
men ja, ställ en diagnos på, säg vad jag lider av då ni vet ju aaaallt om mig.
eller försök förstå bibeln och säg att apokalypsen kommer alternativt aldrig kommer, för vi vet ju allt om allting eller hur...
Mer
13 år 5 månader sedan #350470 av Nissegossen
Vårvintern 2012!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 5 månader sedan #350478 av Melun
Svar från Melun i ämnet min apokalyps är nära.
Apokalypsen(Harmageddon) är ju bara ännu ett av de där hemska krigen som världen hela tiden drabbas av.
Tycker själv att mediala grejer mest är bluff. Det finns ingen människa på jorden som har egna förmågor.
Det är bara Gud som har förmågor och han kan använda dem genom människor. Det är min erfarenhet i alla fall.
Mer
13 år 5 månader sedan #350482 av lärjungenMatteus
6 Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.