Gud är tillvarons fundament

Mer
13 år 5 månader sedan #350852 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Gud är tillvarons fundament
Det verkar vara lite olika. För vissa verkar Gud visa sig och inte så mycket för andra.

Jag körde på en bil som stod parkerad. Det blev en rejäl buckla. Jag valde att lämna en lapp och skriva ner mitt namn och nummer. Jag tänkte: "Jag lämnar en lapp, för Gud vill att jag ska göra såhär. Satan vill att jag ska strunta i det."

På kvällen fick jag ett sms. Det stod: "Hej, tack för din vänliga lapp. Vi ordnar det själva, du behöver inte betala något." Jag är säker på att det var Guds ingripande. Det var inte en slump.

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 5 månader sedan #350890 av Crusader

zoidar skrev: Det verkar vara lite olika. För vissa verkar Gud visa sig och inte så mycket för andra.

Jag körde på en bil som stod parkerad. Det blev en rejäl buckla. Jag valde att lämna en lapp och skriva ner mitt namn och nummer. Jag tänkte: "Jag lämnar en lapp, för Gud vill att jag ska göra såhär. Satan vill att jag ska strunta i det."

På kvällen fick jag ett sms. Det stod: "Hej, tack för din vänliga lapp. Vi ordnar det själva, du behöver inte betala något." Jag är säker på att det var Guds ingripande. Det var inte en slump.


Haha fick mig en garvis att du både ser guds vilja och satans vilja vad som ska styra dina handlingar.

Du måste ha ett ständigt krig inom dig själv och gud vinner alltid dina krig vet jag . För det är ditt undermedvetna och ditt sanna jag
som du väljer att trycka bort med det så kallade " Guds vilja "

Att du tror att gud och satan bryr sig om bucklan som du orsakade på bilen e å jävla roligt , tror du inte gud och satan har bättre saker att bry sig om ?

Skitsamma hoppas du mår bra av att vakna upp på morgonen och veta att du lever en lögn ...




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.
Mer
13 år 5 månader sedan #350893 av herA
Svar från herA i ämnet Gud är tillvarons fundament
provocation
Mer
13 år 5 månader sedan #350896 av Crusader

Jakob.N skrev: provocation




:mrgreen:




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.
Mer
13 år 5 månader sedan #350920 av unGod
Svar från unGod i ämnet Gud är tillvarons fundament
och varför är det inte du caain som lever i en lögn då? undrar jag. bergsäker eller??? vad jag märker på bergssäkra troende och alla begrsäkra människor så är det dom som är lite halvav. och inte fattar. jag vet att det finns en gud. jag själv kallar det gud/djävulen.. men jag vill inte underkasta mig. märker mä att fixiden är svår av bli av med. och gud satan är upptagen med att kriga med mig så oroa er inte över små saker.
Mer
13 år 5 månader sedan #350927 av Crusader

mayhem skrev: och varför är det inte du caain som lever i en lögn då? undrar jag. bergsäker eller??? vad jag märker på bergssäkra troende och alla begrsäkra människor så är det dom som är lite halvav. och inte fattar. jag vet att det finns en gud. jag själv kallar det gud/djävulen.. men jag vill inte underkasta mig. märker mä att fixiden är svår av bli av med. och gud satan är upptagen med att kriga med mig så oroa er inte över små saker.



För jag har inget krig med mig själv ...




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.