Gud är tillvarons fundament

Mer
13 år 5 månader sedan #350931 av unGod
Svar från unGod i ämnet Gud är tillvarons fundament
aaaaaaaa
Mer
13 år 5 månader sedan #350987 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Gud är tillvarons fundament

Caain skrev: Haha fick mig en garvis att du både ser guds vilja och satans vilja vad som ska styra dina handlingar.

Du måste ha ett ständigt krig inom dig själv och gud vinner alltid dina krig vet jag . För det är ditt undermedvetna och ditt sanna jag
som du väljer att trycka bort med det så kallade " Guds vilja "

Att du tror att gud och satan bryr sig om bucklan som du orsakade på bilen e å jävla roligt , tror du inte gud och satan har bättre saker att bry sig om ?

Skitsamma hoppas du mår bra av att vakna upp på morgonen och veta att du lever en lögn ...


Caain, du är så dum och respektlös att jag knappt vill svara på din post men jag gör det ändå.

Det finns ingen människa som vinner alla krig, det är ju därför vi har Jesus. Vi är syndare, vi gör fel val. När man väljer lögnen så väljer man satan. Så är det. Gud bryr sig inte om bucklan, Satan bryr sig inte om bucklan. Det handlar inte om bucklan. Det handlar om att Gud vill att vi ska vara ärliga och inte ljuga. Satan vill det andra, att vi ska ljuga och bedra.

I 10 års tid har jag hållit på med buddhism och spiritualitet och inte velat veta av kristendom, men när Guds ande en dag verkade i mitt hjärta blev jag kristen.

Ateister som du, jag antar att du är ateist, använder intellektet och försöker räkna ut hur världen är uppbyggd. Fortfarande kan forskare inte förklara det "jag" som tittar ut genom våra ögon. Var sitter det? I hjärnan. Ta då bort den lilla biten i hjärnan så försvinner jaget. Det går inte göra, för jaget sitter inte i kroppen, jaget är själen, den som ser ut genom våra ögon. När man uteslutande går på det man kan mäta för att avgöra vad som finns är man bra korkad. Då har man inte ens gett en chans att utforska om det finns andra möjligheter.

Jag kan bara önska dig att du en morgon vaknar upp och ser att du lever i en lögn.

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 5 månader sedan #350994 av Crusader
lol ateist ?

Hur kan någon som använder sig av satanistisk filosofi vara en ateist ???

Tack att du svara även fast jag var så himla dum och du knappt ville det ( vilket innebär att du en än gång hade ett krig med dig själv) och din stolthet och egoism drev dig
till att svara på mitt inlägg .

Fint att jag fortfarande kan provocera en kristen (som ska vända andra kinden till och bara ta emot )

:)




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.
Mer
13 år 5 månader sedan #350997 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Gud är tillvarons fundament
Visst kan det vara lättare att vara ateist, då är ju allt 1+1=2. Men världen är inte 1+1, livet är inte 1+1. Skapelsen är bra mycket större än så. Jag önskar bara att fler vågade ge Gud en chans, men det är ju tryggt att leva i otro.

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 5 månader sedan #350999 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Gud är tillvarons fundament
Caain, vet du i huvudtaget vad satanism är?

Anchored in Christ ✟

Mer
13 år 5 månader sedan #351004 av Crusader
JAG ÄR INTE ATEIST

Lika mycket som du tror på att Satan existerar så tror jag på att Gud existerar !!!!


Fint med kristna och Tunnelvision , väldigt bekvämt av er att bara se framåt enkelriktigt i tunneln och vägra se vad som befinner sig
vid sidan om vägen och tunneln.

Kanske du en dag kommer köra på och få en älg i famnen , hoppas du då skyller på satan för det ...

Living a lie wohoo blabla Living a lie wohoo blabla ( hmm låter som en hit sång? )




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.