Bedräglig lära

Mer
13 år 4 månader sedan #359450 av Melun
Svar från Melun i ämnet Bedräglig lära
Lillan,

Det där var en typisk harang av en som vill tro det h*n vill tro.
Och det är ju det blå pillret. Du får tro vad du vill. Jag har inget mer att berätta åt dig.
Mer
13 år 4 månader sedan #359459 av Melun
Svar från Melun i ämnet Bedräglig lära
You take the blue pill - the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.
You take the red pill - you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Men för den som vill ta det röda pillret, så kan jag visa hur djupt kaninhålet går (så att säga).
Jag har gjort det förut och jag kan göra det igen.
Och då talar jag inte om vad kristenheten kan, vill eller borde göra eller om någon vad någon annan kan tänka sig i det fallet.
Utan jag talar om vad jag kan göra om förutsättningarna är rätt.
Mer
13 år 4 månader sedan #359463 av maktlös
Svar från maktlös i ämnet Bedräglig lära
"Lillan, du får tro vad du vill men du kommer brinna i helvetet"

Tycker fan det börjar gå för långt. Idioti är vad det är.
Fan hålla på med sån här skit när folk inte mår bra.

Varför finns det ens en del på forumet där man tillåter ett gäng fanatiker härja runt.
Nä vi borde köra hit ett gäng muslimer och judar också. DÅ blir det intressant läsning.

Att ta det blå pillret? Förändring eller vad fan menar du?

Eller förresten svara inte på det.

Det har blivit samma skit åter och åter igen. Någon har rätt någon annan har fel sen ska folk brinna i helvetet och något inlägg blir anmält för att någon känner sig stött. Alltså, det är bara läsa några av titlarna på trådarna i denna forumdel och man blir så in i helvete mörkrädd.

Vet att det är fler inom den psykiskt sjuka populationen som tar till religion och tar till annan "andlighet". Men ibland är det ju tamefan direkt skadligt. Det är la fan inte konstigt att man blir deppad om man sitter och läser om döden varje dag ur en gammal grå bokjävel?

Det är som att sitta och grubbla existensiella-problem om och om igen..
Mer
13 år 4 månader sedan #359465 av Melun
Svar från Melun i ämnet Bedräglig lära
Det där var ju också bara nån som valt det blå pillret.
Och kör på det att det är rätt och vill att alla andra ska göra det.

Men det är fortfarande bara din tro. För Gud finns verkligen...
You take the blue pill - the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.
Mer
13 år 4 månader sedan #359466 av Balder
Svar från Balder i ämnet Bedräglig lära
Bra skrivet maktlös!
Vi som upplevt andliga och religiösa fenomen under våra psykoser borde vara mindre fördömande än andra egentligen!
Vi har ju bara frågor och inga svar...
Tyvärr finns det i kristenheten (där vi oftast hamnar i Sverige) en uppdelning mellan OSS och DEM. Vi accepterar inte allltid varandras traditioner, oss protestanter, katoliker och ortodoxa eller frireligiösa emellan!
En enda soppa är vad det är...
Jag tycker det vore uppfriskande med en debatt om religion och tolerans. Men kanske Viska är fel forum för detta.
Hälsningar från liberala
Balder :)
Mer
13 år 4 månader sedan #359468 av Melun
Svar från Melun i ämnet Bedräglig lära
Jo, snacka om tolerans går ju bra.
Jag försöker ta upp fakta som finns i bibeln som speglar sanningen
och det enda jag möts av är personer som ber mig hålla käft.