Bedräglig lära

Mer
13 år 4 månader sedan #359633 av Balder
Svar från Balder i ämnet Bedräglig lära
... Nej, nu tycker jag att vi lugnar ner stämningen här på Religions-Viska, och alla tillsammans sjunger: ...

"We Shall Overcome"



Ha, man kan skratta åt eländet, men det börjar tyvärr likna någon form av uppdelning av människor här på Viska - i goda och onda, troende och ateister, folk som knaprar piller (röda eller blåa) eller folk som gräver ner sig i kaninhål.

Låt oss alla leva fritt sida vid sida på forumet, och möta omvärlden som stärkta individer tack vare våra öppna och positiva Viska-debatter!

Vi behöver inga egna domare bland oss. Ibland är stigmat stort nog som det är för oss alla med en diagnos!
  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
13 år 4 månader sedan #359650 av Jesus/Magnus
Svar från Jesus/Magnus i ämnet Bedräglig lära
melun.. det röda pillret smakar hallon tycker jag^^

och du var en av de som inte bytte, under 2010/2011.
Mer
13 år 4 månader sedan #359664 av Lillan
Svar från Lillan i ämnet Bedräglig lära
Japp jag tar ett piller och sjunger flummande med balder...... *S*

Men Balder... alla diskussioner är välkomna och enligt mig mycket stärkande. Utan diskussion finns inte någon väg i samförstånd eller ens ett uns av förståelse. Det är först utan argument eller vilja att lyssna till andra som det hela falerar.

Om någon tror att denna diskussion handlar om något annat än Mission och förtryck vill jag säga att så är inte fallet. Jag har inget emot de andliga frågorna på detta forumet, dom spelar mig inte så stor roll. Det är missionen och förtrycket jag motsätter mig och människor som inte kan stå för sina argument på egna ben.

Jag uppskattar Viska och behöver Viska som så många andra här. Men när personer kan förtrycka utan mothugg ja då är det stopp i mitt rättvisesnöre. Allt går inte att klämma igenom med sjukdoms nickandet (ni vet... hon/han är sjuk och vi måste ha förståelse för div påhopp eller ovälkomna inlägg)

Gärna öppna positiva debatter men lika gärna intensivt tyckande så länge människorna här står för sina skrifter eller sedan är männsika/mänsklig nog att böja på huvudet och inse fel och brister. Annars kommer vi ingen vart, för en stor kramgrupp är förbannat patetiskt och olidligt.
Mer
13 år 4 månader sedan #359690 av Balder
Svar från Balder i ämnet Bedräglig lära
Ja, Lillan. Precis vad jag sade i mitt senaste inlägg:
"Låt oss alla leva fritt sida vid sida på forumet, och möta omvärlden som stärkta individer tack vare våra öppna och positiva Viska-debatter."
Jag avsåg givetvis då att vi som fria individer på forumet skulle kunna ägna oss åt intensivt tyckande om vi ville. Jag vill inte heller ha en enda stor sörja där alla på Viska tycker likadant (kommer aldrig att hända förresten...)
Jag är själv kristen, och förstår de idéer som Melun framför. Men jag har en annan synvinkel på saken. Jag tror att tro och livsåskådning är djupt personliga saker. Man kan gärna tala om sina egna upplevelser, tankar och idéer på området, men det blir farligt om bara en enda kristen tro (uppfattning, inriktning eller ritual) anses rätt och riktig. Då nedvärderar man alla andra människor med annan tro!
Jag tror att vi behöver en öppen debatt om tro också på Viska eftersom många av oss är religiösa. Men vi måste också våga stå för de tankar vi framför på forumet.
Mer
13 år 4 månader sedan #359749 av Melun
Svar från Melun i ämnet Bedräglig lära
Då tycker jag ni ska sluta försöka trycka ner er konstiga tro i halsen på mig.
Det är ganska allmängiltiga fakta jag försöker skriva om och jag betackar mig för ert tyckande,
för det är till syvende o sist bara tyckande. Vill ni lägga fram andra fakta för mig, så tycker jag att ni ska läsa på bättre.
Mer
13 år 4 månader sedan #359754 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Bedräglig lära
Melun, det är du som tycker! Många här är inte förtjusta i ditt missonerande!
Jag säger som min salig moder; Var och en blir salig på sin tro!

Det oavsett om man är kristen, buddhist, muslim eller vilken religion du än väljer!

Ditt stenhårda missionerande, skapar bara ilska hos mig och andra!
Vad är det för bevisbara fakta, som håller på en vetenskaplig grund, som du har?

Ingen har någonsin sett Gud och om så vore, skulle h*n inte leva...

Däremot har Jesus förklarat vad Gud är, men för den skull behöver du inte köra det i halsen på andra!
Jag har läst I mina Biblar och jag har min tro och den kan du aldrig ta ifrån mig.

Det jag vänder mig mot är detta kategoriska förhållningssätt gentemot oliktänkande som du har!
Det råder religionsfrihet här i landet och var och en får tro vad den vill, men i det ingår inte att du skall ha rätt att döma ut alla andra, bara för att du anser att människan ifråga har fel tro.

Du visar ingen försoning utan dömer alla andra, nej vänd dig till Jesus i enskild andakt och stå inte här på forumet och blås i trumpeter och säg, tro som jag annars kommer du till helvetet!

När du ger bort en gåva, ge denna dyrbara skatt i det fördolda och basonera inte ut det!
Ity, du har redan fått ut det du skall ha...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum