Handlar det egentligen om vad vi vill (kristen tråd)

Mer
13 år 1 månad sedan #383606 av björk
Varför inte göra ren rock stat av america ! omvända alla idioter !
  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
13 år 1 månad sedan #383607 av Jesus/Magnus

Livets sanning skrev: "Gud" liksom allt annat är ett påhitt för att fylla själsligt tomrum. "Gud" är inte allas sanning. Tycker man "Gud" är livet så fyll det med ????? annars fyll livet med vad man vill. "Jesus" och profeter är ett dåligt bevis - vem tror egentligen längre på trollkonster som påstås ägt rum för 2000 år sedan? Nej tydliga bevis här och nu tack. Inget lurendrejeri att 'tro". Tro är dumt innan man fått alla svaren. Vi är upplysta nog idag för att inte tro något om det vi inte kan föreställa oss eller ha vetskap om. Vi anar att det kan vara fel liksom fördomar om saker. Det är bättre att vara öppen och ödmjuk. Religion är av ondo i det stora hela - politiskt och bakåtsträvande. Goda värderingar är det som räknas. När ska religion förpassas till historiens soptunna? Den tiden kommer om så om 1000 år.


du vet inte vad sanning är! läs nt joh 14:6
Mer
13 år 1 månad sedan #383608 av saara
Gäst lyssna på tråden: Vittnesbörd. Där finns tydliga bevis vad Jesus gör i dag, i vår tid.
Jesus förvandlar mänskors liv i dag.
  • Jesus/Magnus
  • Besökare
  • Besökare
13 år 1 månad sedan #383609 av Jesus/Magnus

Caain skrev:

Gabriella skrev: jå men vi mår bra av att lyda Gud, gör inte du det?



Haha den dagen du inte lyder får du smaka piskan ....

lol



sant! och den som står där med hulling piskan, det är satan..

så nog lyder jag hellre Gud alltid.
Mer
13 år 1 månad sedan #383610 av björk

saara skrev: Jag skämmer inte ut mig just nu, men har gjort det i andra trådar. Jag skäms inte över Jesus.



Gud är ett idiom inget statligt tänk på de !
  • Livets sanning
  • Besökare
  • Besökare
13 år 1 månad sedan #383612 av Livets sanning
Svar från Livets sanning i ämnet Handlar det egentligen om vad vi vill (kristen tråd)
Det finns inte ett uns av religiös sanning eller bevis. Tron är helt irrationell och saknar logik för den är baserad på känslor.