Jordens undergång?

Mer
12 år 6 månader sedan #442608 av Jesus/magnus
Svar från Jesus/magnus i ämnet Jordens undergång?
ekonomierna kommer haverera
då blir den rike fattig
alla blir fattiga, men inte de som har gemenskap

John 8:31-32.
Mer
12 år 6 månader sedan #442612 av Pe4r
Svar från Pe4r i ämnet Jordens undergång?
Hamnar vi i en tid då allt går ner och fattigdomen även drabbar Sverige så får man kanske flytta ihop, flera fattiga familjer som trängs ihop i ett större hus, delar utrymme och försöker äta ekonomiskt, ett bra sätt att spara pengar, dock är det ett hus som står tomt, vore man innehavare av en hyresrätt är det ju enkelt att bara säga upp den.


Eller bara tanken att vi får snöstorm, tänk om dom börjar prata om rejäla snöoväder
med 2-3 meter snö, vad ska man göra? Isolera sig hemma eller samla ihop sig i en byalokal eller i en större bostad flera stycken? Bra idé!
Mer
12 år 6 månader sedan #442617 av Jesus/magnus
Svar från Jesus/magnus i ämnet Jordens undergång?
kollektivens tid är inte förbi.

John 8:31-32.
Mer
12 år 6 månader sedan #442619 av Pe4r
Svar från Pe4r i ämnet Jordens undergång?
Kollektivt boende, det är nått jag skulle satsat på, jag bor ju i en lägenhet i villa och har en jättetrevligt hyresvärd, jag ska ta upp saken på nästa bönemöte/cellgrupp som vi kommer att ha inne hos honom på söndag, kanske skulle prova göra detta stora hus till ett kollektivt gemensamt boende.

2 personer och en katt på 360 kvm + vind är ju illa..... :lol:
Mer
12 år 6 månader sedan #442620 av Jesus/magnus
Svar från Jesus/magnus i ämnet Jordens undergång?
ja! åsså delar man på utgifter som mat
värme osv ^^

det vore nåt ;) :hjärta

John 8:31-32.
Mer
12 år 6 månader sedan #442622 av Pe4r
Svar från Pe4r i ämnet Jordens undergång?
Funderar man på att bygga hus kan man gå ihop med en annan familj och bygga ett gemensamt hus med 2 bostäder och kanske ett stort garage i källaren, det skulle man nog spara en del på.