Någon här som går i kyrkan/cellgrupp?

Mer
12 år 5 månader sedan #443124 av Jesus/magnus
googla på barnhem och mu(y?)ller

där ser du exempel på Guds tro^^

John 8:31-32.
Mer
12 år 5 månader sedan #443134 av Pe4r
Ska göra det, sen ska jag prata med min bönegrupp om att kanske utvecka nånting,
tänk om man fick chans att hitta på nått, nått som man kan bli aktiv med, sysselsätta sig med genom dessa frikyrkor.

Då man känner sig okej och är redo att ge sig ut till våren då ordnar man med ersättning och papper, sen tror jag man kommer få möjlighet att skaffa bil så har man lätt att ta sig nånstans. Då kanske vi kan hitta på nått.

Det är vad jag skulle behöva, bygga upp nånting som jag kan ägna mitt liv på,
och slippa bli placerad på nån kommunal verksamhet
Mer
12 år 5 månader sedan #443160 av ak
Brukade gå i kyrkan i Malmö innan ibland därför jag tycker det är en fin ceremoni i de romersk-katolska kyrkorna jag har familjeband till. Frikyrkorna och SK ger jag inte mycket för då de bryter uppenbart mot Bibeln där det står att kvinnor ska vara tysta i församlingen. Har gått ur svenska kyrkan för länge sen och anser mig själv vara obenämnd kristen, då det inte finns någon kyrka som inte är dogmatisk och ska pracka på andra sin Bibeltolkning. Är nöjd med att läsa lite i Bibeln varje dag och fundera kring innehållet för mig själv.
Mer
12 år 5 månader sedan #443165 av Geta
Tycker du att kvinnorna kacklar för mycket i kyrkorna, ak? :lol:
Mer
12 år 5 månader sedan #443191 av ak
Jag syftade på kvinnliga präster.
Mer
12 år 5 månader sedan #443297 av Jesus/magnus

ak skrev: Brukade gå i kyrkan i Malmö innan ibland därför jag tycker det är en fin ceremoni i de romersk-katolska kyrkorna jag har familjeband till. Frikyrkorna och SK ger jag inte mycket för då de bryter uppenbart mot Bibeln där det står att kvinnor ska vara tysta i församlingen. Har gått ur svenska kyrkan för länge sen och anser mig själv vara obenämnd kristen, då det inte finns någon kyrka som inte är dogmatisk och ska pracka på andra sin Bibeltolkning. Är nöjd med att läsa lite i Bibeln varje dag och fundera kring innehållet för mig själv.


har ingen erfarenhet av den katolska kyrkan, församlingarna e fina <3
att bara vara kristen är bra^^

idag har jag sått ut igen ;)
var till köpcentrat å berättade om Jesus'

John 8:31-32.