Andar. Finns dom?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
11 år 4 månader sedan #542434 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Andar. Finns dom?

saara skrev: Andar bor inte i apparaten.


Nä, men det är ngt med de personer som visas inne i apparaten.

Vars är världen på väg?
  • Guest
  • Besökare
  • Besökare
11 år 4 månader sedan #542439 av Guest
Svar från Guest i ämnet Andar. Finns dom?

Kluvjonte skrev: ja de finns definitivt....men jag har aldrig haft en nyligen död persons ande vid min sida..jag har bara de närmaste andarna..eller om det e änglar..vet inte de verkar vara av en speciell art, de verkar ha funnits en tid, ändå kan man få för sig att de e moderna..de växlar. Många nya ord har det blivit som inte har funnits i mitt eget ordförråd en del moderna en del slang och en del riktigt gamla..jag brukar få slå på wikipeida.

Har en paus med dem nu har så många år att förstå.

Och visst de kan framkalla psykos, ens föreställningsvärd blir ju rubbad, jag trodde som högst på Gud förut och inte så mycket jag hade aldrig tagit andar eller nått sånt på allvar jag var väl egentligen en ateist.
Det e när man får fria fantasier, de kan ju spöka upp en rejält utan att begränsa en, de låter en bara escalera tyvärr, nu e jag med fötterna på jorden igen och har tyglat mina fantasier, e en realist och naturvetare i grunden och har tidigare inte gett dem någon plats i mitt liv utan endast trott på empirisk forskning.
Nu e jag dock mera tveksam, de har rubbat mitt förstånd men samtidigt gjort den andliga världen tydlig som om att jag förstår att det inte finns tomtar och troll, utan det e bara deras sätt att spöka med en, de använder folktro och bibelsagor, det e det de e bra på, de kan mycket om våran fornsaga den svenska framför allt.
Det e de som ger mig syner och hörselintryck, mitt andegäng, så nu har jag tappat tron på tomten, det var de som gjorde en tomte åt mig för 20 år sedan, de målade lite på det jag såg, de ser vad jag ser och kan måla in annat där och de målade en tomte som kom och gick i björkriset bakom mitt hus, det var alltså ingen riktig tomte det var ett hjärnspöke, gjort av dom.
Det e alltså dubbelt man både får tro och tappar tro.
Varför fick jag nu detta gäng med mig, mina följeslagare, jag har analyserat mig själv bakåt och kommit på att första gången de var med i mitt liv var vid tre och ett halvt års ålder vid ett tillfälle sedan dröjde det tills jag var sex år innan nästa sedan var jag tjugo och då gjorde de sig påminda vid sju olika tillfällen sen dröjde det tills jag blev 27 då såg jag tomten därefter tills jag var 33 då avslöjade sig hela gänget sen var de borta ett år vid 37 sen kom de tillbaka sen har de nu varit borta i två månader.
Jag har väl lärt mig allt jag kan då, då e det bara att studera andliga teorier och sagor om man vill, men jag vill inte jag har snuddat vid dem. Undrar om trollen nånsin funnits eller om det e nått andarna alltid har drivit med oss om. Hur mycket e deras egna referenser finns det något andligt liv eller e det bara de närmsta "fåren" vi får med oss vid födseln, våra följeslagare som försöker få oss att tro på en paralell värld ett andligt rike och ett himmelrike, hur mycket av det e sant?
Jag själv tror på reinkarnation och att man måste ha en hjärna att va i för att kunna uppleva Guds rike, det finns där jämt och det e våra följeslagare som hjälper oss med den biten, men min tro e att himmelriket e på jorden likaså helvetet, de finns där parallellt med oss, så det e lika bra att göra det bästa man kan av varje liv.
"e vi inte nå fvantastiska" frågade min personliga guide(den mest frekventa anden) mig, då jag inte reagerade på dem och jag berömnde dem inte heller för mina syner jag fick och allt spännande de erbjöd, jag e tydligen bortskämnd.
Och jag e inte lätt att trolla upp nu förtiden, de går nog bet med mig, det e synd om dem och de har bett om att få somna in. Deras eget fel egentligen de prackade ju på mig allt möjligt, men man kan ju inte tro på allt.
ja jag har resignerat och de har haft sitt lilla roliga.



Du får gärna dela in texten i stycken så blir det lättare att läsa..:)
Mer
11 år 4 månader sedan #542452 av malin71
Svar från malin71 i ämnet Andar. Finns dom?
Jag anser att det finns andar men tror att de flesta man ser inte mår så bra. Jag har sett och hört för mycket i mitt liv för att kunna säga att de inte existerar. Jag såg "varelser" redan som liten knodd, innan jag ens hade hört talat om dem... Så hur kan man/jag säga att de inte finns då...
Mer
11 år 4 månader sedan #542461 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Andar. Finns dom?
släpp inte ut anden i flaskan, han trivs där han är...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 4 månader sedan #542578 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Andar. Finns dom?
Nej, jag tror inte andar existerar och jag har aldrig trott på detta.
Mer
11 år 4 månader sedan #542609 av maria-w
Svar från maria-w i ämnet Andar. Finns dom?
Bara 26 % som är helt säkra på att de inte existerar.
74 % utesluter inte möjligheten.