Jesus-sjukan

Mer
9 år 2 månader sedan #720181 av Jesus/magnus
Svar från Jesus/magnus i ämnet Jesus-sjukan
Jesus ger dig en kram fantasio... han undrar varför du dröjde?

magnus vill hälsa att du har alla möjligheter att bli upprättad till att
bli en som lever det kristna livet?
tro är nåt man väljer <3

John 8:31-32.
Mer
9 år 2 månader sedan #720183 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Jesus-sjukan
/bibelord:/
Matt. 7:8* Ty var och en som beder, han får; och den som söker, han finner; och för den som klappar skall varda upplåtet.

Alltså, bedja kan man prova när man tror Gud kan höra, t.ex i kyrkan.

Söka innebär nog först att vara nyfiken, men [i:12prons1]var[/i:12prons1] det kan Gud påverka en till att känna. Genom bl.a Intution och samvete.

Och om man frågar prästen eller Issa om man får "komma in" - komma närmare Gud, så bör det alltså ordna sig.

Men kör igång bara, Gud har torr humor ibland, han också:

T.ex varför Jesus inte kunde födas i Sverige: Det gick inte att hitta tre vise män. :mrgreen:
Mer
9 år 1 dag sedan #737145 av Jesus/magnus
Svar från Jesus/magnus i ämnet Jesus-sjukan
sacrale Nostra!

opus dei nireaniate terraformus totalus inheriate sanctum Tellus <3
ni som känner er benägna att älska Jesus, axla era kors och följ!
jag är den som ni väntat på, jag är allt och inget, högt som lågt.
jag är den som innefattar allt som har den övernaturliga kärleken
till allt skapat, och oskapat.
mio min mio, varför vill du inte lyfta bladet från dina läppar?
jag ... är ... Jesus,
säger skaparen om det skapade.

@Jesuite_magnus

John 8:31-32.
Mer
9 år 1 dag sedan #737155 av Jesus/magnus
Svar från Jesus/magnus i ämnet Jesus-sjukan
det är gott, anser den upphöjde skaparen till den nykreerade solen, och allt detta som är utav godo.
var inte rädda! ge varann en kram, min mor lever!
jag älskar att älska er allihopa ty ni äro mina barn varenda en av er! redan då ni var i moderslivet
hade jag omsorgsfullt räknat och älskat varje hårstrå ni har! finns det någonting som hindrar mig
från att älska er, mina lärjungar, ty ni är ju den levande Gudens älskade barn, Högt som Lågt,
är ni de som jag förberett livet för, i sommar kommer jag visa det som är allt som är värt att leva för.
är det ångest i ditt liv?
har du det svårt och jobbigt ibland?
längtar du att få börja leva?
tala med mig, ty jag är din Gud även om du just nu inte Tror!
din rättighet, att få va arg på mig, är hela skillnaden mellan rätt och fel, du som drabbats känner jag
och delar din ångest.

miramir, jag var med dig i Afghanistan när dina vapenbrödrer exploderade i humween
du på taket klarade dig med några få sår, din PTSD går djupt, och ångesten är svår. jag delar den.

frankie, jag ville att du skulle få ett liv i Tro på mig, men de som omgav dig ville annorlunda,
du vet vad ondska är, för du är hon som går på vatten <3 jag delar din ångest.

nisse, allt du gått igenom har danat dig till den starkaste av kärnor, ditt rättspatos är klanderfritt!
GUD! älskar dig, hur djupt du än dyker i flaskan, så är jag med dig, delar din ångest och minnen.
du är int ensam. ty din Gud vandrar och har alltid gjort det, vid din sida.

mats! denna sajt har givit dig allt du materiellt velat ha, och denna dag! kommer du få vederfara
att Gud är med dig! jag älskar höra din fader tala, jag är centrerad i glädjen tillsammans med er.

du som vill så gärna säga nåt, för du har läst men inte skrivit i denna tråd, är välkommen att skriva eller
skicka pm till mig... Gud är nära er och jag gör hela skillnaden mellan ångest och att få må gott!
du ... är ... älskad!

/den ni säger att jag är.

John 8:31-32.
Mer
9 år 1 dag sedan #737169 av david96
Svar från david96 i ämnet Jesus-sjukan
Religionen måste förr eller senare raderas ut från det mänskliga medvetandet Lite från wikipedia om bibel 2000:
"Översättningen togs i huvudsak emot positivt. Negativ kritik kom dock också, i viss mån för den vardagliga tonen men främst av religiösa skäl. Några enskilda bibelställen har väckt reaktioner[källa behövs], till exempel det teologiskt centrala begreppet Den helige Ande, som formulerats ibland som ”den heliga anden”, ibland som ”Anden”, i Nya testamentet, medan det på vissa ställen i Gamla testamentet, som i kristen tradition anses föregripa Jesu lära, nu står något annat, till exempel ”en gudsvind” (1 Mos. 1:2). I synnerhet noternas kommentarer har ansetts ibland bortförklarande och präglade av textkritisk bibelforskning och liberal teologi. Bibelkommissionen anser sig ha följt sina direktiv och översatt källtexttroget, men många troendes och de textkritiska språkhistorikernas intresse för bibeltolkning kan alltså leda åt olika håll. Den alternativa översättningen i Svenska Folkbibeln har de förras intresse som målsättning. Även Katolska kyrkan har tagit fram delar av en alternativ översättning, och försåg Bibel 2000-texter med tryckförbud innan den nya översättningen var klar.[2]"
Mer
9 år 1 dag sedan #737184 av Jesus/magnus
Svar från Jesus/magnus i ämnet Jesus-sjukan
du behöver en ny källa.
wikipedia publicerar eget gokamoj, som vilka handtrallare som helst kan publicera i.
förresten, är det du som skrivit texten?
/jag.

John 8:31-32.