Klostervistelse

Mer
5 år 10 månader sedan #1068363 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Klostervistelse
Amandara
Värst vad du blivit dyngreligiös! :rotfl en gammal gubbe tänker på sitt liv, vad skall det sluta i?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 10 månader sedan #1068365 av Geta
Svar från Geta i ämnet Klostervistelse
Det gäller att ha vänner på båda sidorna på slutet.
Mer
5 år 10 månader sedan #1068366 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Klostervistelse
Jag bodde i kloster fem dagar i Nairobi, Kenya. Nunnorna gick i kloster ett år före de släpptes ut som färdiga sjuksköterskor. Mor gick inte i kloster, men gick på en kristen sjuksköterskeutbildning på 60-talet. :)
Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1068367 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Klostervistelse
Amandara
redan nyligen insjuknad var det så att jag tog mig till Domkyrkan i stan var med i kyrkan på Gudstjänster och i Församlingshemmet där längst upp där vinden var var det inrett där. Det var de ungas tillhåll där fanns även de som blev nunnor, där i ett källarvalv på sidan tyska kyrkan i källaren på tingsrätten där bedrevs Gudstjänster där frågade en präst har du biskopens Venia? Jag bara log åt honom och sade nej. Han ville tydligt inte ha en gudstjänst där ville han att jag skulle predika i stället liksom zoidar bodde i ett kloster det i Franciskanerna ute i Jonsered detta är söksidan på YouTube
www.youtube.com/results?search_query=franciskanerna+i+jonsered

Det har funnits fler videos med lite fräsigare videos där en munk plockar fram motorcykeln och ger sig iväg

Amndara
På den tiden var jag dyngreligiös! :rotfl

Geta, du kan mycket gärna gå på retreat i ett kloster avsett för män jag har själv upplevt det att kvinnor har varit det. De var innan de första munkarna i svenska kyrkan men de har konverterat till Katolicismen

Det finns tydligen fler strängar på Lyran

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1068377 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Klostervistelse

Geta skrev: Det finns bara en massa ruiner av kloster här. Till och med här i stan.


Du får åka på pilgrimsresa till ett kloster och bo där en vecka. Vem vet du kanske blir nunna :)

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 10 månader sedan by Zoidar.
Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1068383 av Geta
Svar från Geta i ämnet Klostervistelse
Det ska vara oerhört svårt att bli nunna. Det är inte många som klarar det.

En kompis sökte jobb i Alsike kloster för mat hos husrum hos syster Marianne. Hon fick börja på momangen.
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Geta.