Klostervistelse

Mer
5 år 9 månader sedan #1071055 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Klostervistelse
ziodar upp 04.00

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 9 månader sedan #1071058 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Klostervistelse

Zoidar skrev: Det är att inse att vi behöver struktur, det hjälper oss att må bättre.


Om det är bra för Dig så är väl ok! Jag själv vill inte ha så för jag vill inte vara en robot som jag var en gång i tiden för jag mår bättre av mina slumpmässiga rutiner.
Mer
5 år 9 månader sedan #1071064 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Klostervistelse

Nissegossen skrev: ziodar upp 04.00


4:40

Anchored in Christ ✟

Mer
5 år 9 månader sedan #1071065 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Klostervistelse
Tillexempel, om jag vaknar klockan 05:00 då vill jag inte vänta på kaffet tills klockan 07:00 utan jag vill kunna dricka kaffe så fort jag vaknar.
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1071066 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Klostervistelse
Gott zoidar, har vid tillfälle varit i kloster där det var och det var tidigt man vaknade och där var tidig väckning med start tidigt, men vet nu inte exakta klockslaget men det var där någonstans var mycket tidigt

Utomjordingen, frukost efter den gudstjänsten, kaffe först är aldrig en fråga om på kloster bli teist du får själv avgöra vilken sort du vill ha kaffe/ te

Te är nog svaret på ett kloster.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1071190 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Klostervistelse
Faktiskt kör vi med stående kaffe (halv mugg) innan morgonbönerna, först Matutin, sedan Laudes, för att efter äta frukost, där man får ta en hel kopp kaffe :)

Just nu sitter jag med dagens sista kaffekopp... uj.. dagens sista... uj uj ... :lol:

I bästa fall får jag i mig tre muggar på en vanlig dag.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 9 månader sedan by Zoidar.