Klostervistelse

Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1068404 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Klostervistelse
En av dem som hade nunnedräkt var en av dem som gick till Jesu vänner i domkyrkan hon var perfekt som nunna men var fortfarande novis hon var På Musikkaffet som då fanns i stan det startades av någon församling av en frikyrka det gick också under glasskaféet i Entrén fanns längs med glass som man köpte i strutar man kunde sedan fortsätta med glassen längs Avenyn gick man in där fanns bord och stolar och även en scen där var den nunnan som intervjuades och det syntes på henne att hon tyckte hon gjort ett bra val. Men även män tog sig dit där nunnorna bodde, de fick sova om det nu var Get huset med torv och gräs var taket och hon föll för en av dem. I sitt jobb som sköterska accepterade ledningen hennes nunnedräkt på jobbet, hon var den enda som fick ha sina egna kläder på jobbet, så synd på en ung kvinna som hade passat som nunna

Störst av allt är kärleken!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 10 månader sedan #1068602 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Klostervistelse

Geta skrev: Det ska vara oerhört svårt att bli nunna. Det är inte många som klarar det.

En kompis sökte jobb i Alsike kloster för mat hos husrum hos syster Marianne. Hon fick börja på momangen.


Det var en kille från kyrkan som skulle bli munk på det klostret jag ska besöka. Han klarade något år, sen gav han upp av någon anledning. Jag har inte velat fråga honom vad det var som fick honom att bryta försöket, men kan gissa att han saknade det vanliga livet.

Anchored in Christ ✟

Mer
5 år 10 månader sedan #1068619 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Klostervistelse
Nissegossen... :)
Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1068639 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Klostervistelse
En kompis sökte jobb i Alsike kloster för mat hos husrum hos syster Marianne. Hon fick börja på momangen.En av nunnorna hade jag kontakt med på snigelpostens tid, samt att jag skickade pengar dit. Det var när de inhyste flyktingarfamiljer med barn.

Får ta mig till skomakare, min sko glappar i sulan jag måste dit. Använder andra skor, jogging modell länge sedan jag tog på mig dem

Amandara

Nissegossen... :)
Jag är inte född igår, jag vet mycket men ibland glappar käften, men ni vet inte allt. jag har levt ganska länge

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1071041 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Klostervistelse
Min andra dag på klostret. Det är ett bra ställe att vila sinnet. Nu ser jag att jag behöver rutin och tider i mitt liv. Insett att jag behöver gemenskap. Tre viktiga pelare: rutin, gemenskap och bön. Det måste jag sträva efter när jag kommer hem. Fasta tider för väckning och nattning, fast tid för frukost, middag och kvällsmat. Får börja med morgonbön Laudes igen.

Det är att inse att vi behöver struktur, det hjälper oss att må bättre. Varken människor eller djur mår bra i kaos och oreda.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 9 månader sedan by Zoidar.
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1071044 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Klostervistelse
Blubb

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 9 månader sedan by Zoidar.