Altruism lättare?!

Mer
8 år 1 vecka sedan #822191 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Altruism lättare?!
Vill bara tillägga att det att jag numera snusar och inte röker är bara en krycka då jag vill ha rökat som inte min kropp längre tål. Men jag rör inte röktobak och om du visste vad ett missbruk är skulle du förstå vad jag avstår ifrån som jag egentligen vill ha oinskränkt av någon.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 1 vecka sedan #822192 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Altruism lättare?!

Jocke skrev: Dem begär ofta ett kvitto på bolaget, varför det? Om dem köper två bärs, får den som langar en gratis öl då eller har dem lånat av varandra?


Visst finns det de som langar, men det vanliga är i det fallet att den som köper ut skall ha en "gångare" alltså en sup från flaskan innan den som beställt får flaskan.

Att de skulle langa öl skrattar jag åt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
8 år 1 vecka sedan #822194 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Altruism lättare?!
Jag kan tyvärr bara delvist förstå missbruk, eftersom jag nog har fullt sjå att hålla mig borta från de värsta frestelserna? Det är en daglig kamp att hålla sig till de rutiner man har, du gör det bra som avstår från rökat, du har visserligen inget val? Jag rökte ju i 20 år, och blev tvungen att sluta pga att jag hade lunginflammation och blodpropp.

Då är det enkelt att sluta, men jag dricker ju bärs två dagar i veckan, så jag kan ju mycket lätt hamna i missbruk och beroende. Jag tror inte dem förstår vad ett förödmjukelse innebär egentligen.

En kan vara portad?

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
8 år 1 vecka sedan #822197 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Altruism lättare?!

Vars är världen på väg?
Mer
8 år 1 vecka sedan #822198 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Altruism lättare?!
Portad? Har jag aldrig varit från någon krog vill säga och aldrig ett systembolag, frånsett ett systembolag på Avenyn där hon sade i kassan att du har tagit något så du får inte köpa. Då hade jag Akineton i kroppen och hon såg det. Jag gick till ett annat system och köpte ut det jag jag ville ha. Kan tillägga att jag låg på gräset i BälteSpännarparken med några på gräset och en tjej ville ha en flaska vin och jag ställde upp och fick pengarna och gick till systemet och köpte det vin hon ville ha och går tillbaka och ger henne flaskan och hon sade, jag trodde du skulle ta pengarna och gå. Hon förväntade sig således att jag inte var ärlig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 1 vecka sedan #822200 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Altruism lättare?!
Hon testade mig. Annat kan jag inte säga.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum