Sälj era själar till Djävulen

Mer
7 år 4 månader sedan #888814 av terrorin

Jocke skrev: Ursäkta terrorin! Jag hittade detta på din blogg om piva där du blev sexuellt antastad! Jag sade till en tonårskille när jag kom cyklandes förbi en klass som hade gympa vid skolan på området jag bor på, jag sade till honom när han hade knuffat en tjej utanför promenadstråket, jag sade, bråka inte med tjejer, tjejerna sade tack och visade tummen.



Du låter som en sjysst kille! Det är fegt att ge sig på tjejer bara sådär...

Nissegossen skrev: Du, terrorin, gå dit där du hör hemma, att ge sig på oss, är lågt.



Jag hör hemma här precis som vem som helst. Jag har inte gett mig på någon alls...
Mer
7 år 1 månad sedan #913829 av Crusader
Satan är inte ond




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.
Mer
7 år 1 månad sedan #913862 av Zoidar

Caain skrev: Satan är inte ond



I bibeln säger Jesus till Fariseerna:

"Ni har djävulen till er fader. Och vad er fader har begär till, det vill ni göra. Han har varit en mördare från början och har aldrig stått på sanningens sida, eftersom sanning inte finns i honom. När han talar lögn, talar han av sitt eget, ty han är en lögnare, ja, lögnens fader." /Joh 8:44

Anchored in Christ ✟

Mer
7 år 1 månad sedan #913864 av Crusader
Jämnför då vad Gud har gjort mot människorna med va Satan har gjort . Kallar ni Gud ond då ?




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.
Mer
7 år 1 månad sedan #913865 av Zoidar
Vad har Gud gjort människorna som varit ont?

Satan är ansvarig för alla sjukdomar, allt våld, allt hat, all orättvisa, all orenhet, all lögn m.m.

Utan Satan i världen hade ingen kunnat tänka en ond tanke...

Anchored in Christ ✟

Mer
7 år 1 månad sedan #913871 av Crusader

zoidar skrev:
Utan Satan i världen hade ingen kunnat tänka en ond tanke...


Du missuppfattar människans fria vilja ..... Människan kommer alltid att göra fel val och göra ondska , det har ingenting med Satan att göra.




Lux Omnia Vincit. In Lumine Tuo Videbimus Lumen. Amor Vincit Omnia Et Nos Cedamus Amori.