Bibelord - första hjälpen...

Mer
4 år 2 månader sedan #1225937 av Geta
Svar från Geta i ämnet Bibelord - första hjälpen...
Så tänker jag också. Inte så svårt i dessa virustider.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan #1225939 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Bibelord - första hjälpen...
Johannes 11:25 Svenska 1917 (SV1917)
^25
Jesus svarade till henne: »Jag är uppståndelsen och livet. Den som tror på mig, han skall leva, om han än dör ;
Mer
4 år 2 månader sedan #1225940 av Nissegossen
En trätgirig kvinna är såsom ständigt takdropp.

Att bo i en vrå på taket är bättre än att dela hela huset med en trätgirig kvinna Bägge ordspråksboken. Nej tänker inte leta upp dem

Jag är den jag är eller i fotnoten jag är såsom den jag är. Sagt av Gud, det kan också varenda människa göra. Gud är vi skapade avbilder av. Någonstans i Moseböckerna

Jesus född av Maria med Gud som fader till Jesus om det står det någonstans att i Marias släkt bakåt har en kvinna fött barn utan en man som avlade barnet så sägs det gå tillbaka till Adam och Eva

Hörsägen, inte läst själv

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 2 månader sedan #1225944 av Nissegossen
Om ni läst Bibeln finns mera böcker att läsa än den kanoniserade Bibeln. Skrifter kallade apokryferna de är skrifter från tider där annat blev kanoniserat dvs godkända av kyrkan tidigt efter Jesu tid. det finns både i Gamla och Nya Testamentet. kanske något för zoidar och andra som gillar att läsa böcker som är intressanta det har jag också gjort även om det inte fungerar längre för mig

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 2 månader sedan #1225945 av Geta
Svar från Geta i ämnet Bibelord - första hjälpen...
Mormors bröder läste Apokryferna.
Mer
4 år 2 månader sedan #1225949 av Nissegossen

Geta skrev: Mormors bröder läste Apokryferna.


Vill tillägga att de kvinnor som födde utan man var alla döttrar Gud födde sin enfödde son genom Maria

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum