Bibelord - första hjälpen...

Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1226257 av Nissegossen
Eftersom tråden, fredensreligion är spammmad ja, tre mmm beror på att varje inlägg från PW är fatalt för långa ingen läser dem ingen luft i texten, vilket gör att man bara scrollar sedan direkt byter tråd att skriva i. Ämnet passar det jag vill förmedla min hedervärda handledare frågade mig är mer vapen anledningen till att vinna ett krig?

Nej absolut inte det går bara åt nya människor som dör. I ett krig är det främst civilbefolkningen som dör främst gamla kvinnor och barn. För att få slut på ett krig måste parterna sätta sig ned vid ett bord villkorslöst och resonera (för att ta reson,aldrig diskussion det utmynnar i en dispyt. Tveksamt kommer från Holländaren Chef van Deer utelämnar adelsefternanmnet, vill säga jag flyger aldrig jag kliver inte ombord på ett flyplan heller i synnerhet inte ett KLM-plan)

Jag sade de måste sitta ned, ge och ta komma överens tills båda parter är nöjda för att få varaktig fred. Då sade hon jag frågade en muslimsk kvinna samma fråga hon sade exakt samma som du

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1226267 av Nissegossen

zoidar skrev: Jo, översättningar är olika, men oavsett kristen inrikning kan man själv välja den man tycker är bäst. Den som läses i SVK och katolska kyrkan idag är Bibel 2000, fast ofta rekommenderas att man jämför översättningar.


Min far som läste Bibeln varje dag och pratade om den, ville gärna läsa gamla Biblar som han sade jag kan läsa gammal stil (Pictur), Svårt att hitta allt går till Engelskans picture hittar inte ens på wikipedia inte Svensk i alla fall
sv.wikipedia.org/wiki/Boktryckarkonst
www.google.se/search?sxsrf=ACYBGNSz-8YZb.......0i71.wD81Z5xXDGY
Min far skrev t.o.m till Bibelkommissionen och påstod att det ni gjort är en förfalskning av gamla Biblar. Han fick ett svar från en som var med. En Domprost Darnell han svarade vi har gjort så bra vi kan och som far sade och så har vi bedit över det

Han var ilsk han sade jag vill gärna läsa Karl den XII Bibel, han fick den chansen min syster gifte sig hans mamma och pappa bodde då i Vänersborg i en en lägenhet i flera år bodde de på övervåningen på villan. Eftersom han radioinjengör var försäljare det sista han arbetade då hade flyttat till Dals rostock i länet Dalsland där drog sig Karl XII arme tillbaka över gränsen från Norge med Armfeldts arme med en Död Kung det var snöstorm Norrmän på skidor som slog till snabbt sedan försvann. Mannarna värmde sig i buken av nyligen döda hästar soldater eldade med sina bössor för värmens skull. Min svågers far hade en Karl den XII Bibel vi hälsade på där då modern avlidigt och fadern flyttat till Dals Rostock. Numera bor de i Karlstad då fiman hade huvud kontor där då var han chef för försäljningen i Baltikum för elektroteknik alltså
bla datorer.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 2 månader sedan #1226268 av Geta
Svar från Geta i ämnet Bibelord - första hjälpen...
Jag tycker att man ska läsa den bibelöversättning som man är van vid. Jag är undervisad i 1917-års bibelöversättning. Gick i söndagsskola sedan jag var 4 år.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1226287 av Nissegossen
Jag är också van vid 1917 års Bibel. En Dansk gjorde en översättning diverse folk inom Svenska kyrkan även frikyrkan menade på att den var bättre än 1917 års översättning jag läste den aldrig. Däremot har jag Bibel 2000 samt när jag sade att det försvunnit min konfiramtions Bibel totalt den hade lösa blad var hanterad limningen i ryggen hade gått upp. Den låg framme helt plötsligt borta även två Bibelkonkordans har fått fötter
sv.wikipedia.org/wiki/Bibelkonkordans

Då gav mig Prästen min KP en ny, du skall ha den sade han. Lugn är sedan förut försedd med biblar 1917 så det går att läsa dem

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 2 månader sedan #1226320 av IngeF

Nissegossen skrev: Eftersom tråden, fredensreligion är spammmad ja, tre mmm beror på att varje inlägg från PW är fatalt för långa ingen läser dem ingen luft i texten, vilket gör att man bara scrollar sedan direkt byter tråd att skriva i. Ämnet passar det jag vill förmedla min hedervärda handledare frågade mig är mer vapen anledningen till att vinna ett krig?

Nej absolut inte det går bara åt nya människor som dör. I ett krig är det främst civilbefolkningen som dör främst gamla kvinnor och barn. För att få slut på ett krig måste parterna sätta sig ned vid ett bord villkorslöst och resonera (för att ta reson,aldrig diskussion det utmynnar i en dispyt. Tveksamt kommer från Holländaren Chef van Deer utelämnar adelsefternanmnet, vill säga jag flyger aldrig jag kliver inte ombord på ett flyplan heller i synnerhet inte ett KLM-plan)

Jag sade de måste sitta ned, ge och ta komma överens tills båda parter är nöjda för att få varaktig fred. Då sade hon jag frågade en muslimsk kvinna samma fråga hon sade exakt samma som du

Så om man vil overleve en krig bør man verve seg?
Mer
4 år 2 månader sedan #1226321 av IngeF

Geta skrev: Jag tycker att man ska läsa den bibelöversättning som man är van vid. Jag är undervisad i 1917-års bibelöversättning. Gick i söndagsskola sedan jag var 4 år.


Gamle tekster som det, synes jeg generelt låter bedre på et gammelmodig språk. Det blir på et vis mer høytidelig og mindre hverdagslig av det. Det er som når man oppdaterer Shakespeare. Språket er tungt og gammeldags, men det hører liksom med, synes jeg. Selv om det ikke er hellige tekster, selvsagt.