Bibelord - första hjälpen...

Mer
4 år 2 månader sedan #1226333 av Nissegossen

IngeF skrev:

Nissegossen skrev: Eftersom tråden, fredensreligion är spammmad ja, tre mmm beror på att varje inlägg från PW är fatalt för långa ingen läser dem ingen luft i texten, vilket gör att man bara scrollar sedan direkt byter tråd att skriva i. Ämnet passar det jag vill förmedla min hedervärda handledare frågade mig är mer vapen anledningen till att vinna ett krig?

Nej absolut inte det går bara åt nya människor som dör. I ett krig är det främst civilbefolkningen som dör främst gamla kvinnor och barn. För att få slut på ett krig måste parterna sätta sig ned vid ett bord villkorslöst och resonera (för att ta reson,aldrig diskussion det utmynnar i en dispyt. Tveksamt kommer från Holländaren Chef van Deer utelämnar adelsefternanmnet, vill säga jag flyger aldrig jag kliver inte ombord på ett flyplan heller i synnerhet inte ett KLM-plan)

Jag sade de måste sitta ned, ge och ta komma överens tills båda parter är nöjda för att få varaktig fred. Då sade hon jag frågade en muslimsk kvinna samma fråga hon sade exakt samma som du

Så om man vil overleve en krig bør man verve seg?


Jag har förberett mig, jag var ung 25 år när jag gjorde min första och ända repmånad hade befattningen Gruppchef och furir för en grupp inom pansarvärnsförsvaret vapen huvudvapnet 90mm kanon av icke rekylerande slag dvs öppet rätt igenom kanonen vid urladdad vapen, en lätt Ksp innebär ingen vatten buren kylning för att undvika överhettad pipa bytte man pipa när det började fräsa av regnet på den torr väder pissa på pipan. En śkytt vid en ksp är direkt ett mål för infanteri, överlevnads tid du får gå tillbaka till WW1 och krigen efter för att finna hur många sek efter att öppnat eld en ksp skytt överlevde. Då vid grundutbildningen 1969-70 hade vi 16 sek på oss om vi missade första skottet mot en då modern tank, på den tiden skulle vi ladda om missade vi hade jag skriktit SKYDD!! alle man hade hoppat rätt i sḱydd i ett grävt skydd om vi var i försvar och hade den tiden på oss skyddet helst först en järnplåt om vi hade traktorsläpet med oss då hade vi baxat dit en plåt lagt platt på golvet resonerat alle man vilken position i terängen vi skulle välja vi var privilgerarade vi fick åka godståg vi i PVtroppen alltså en ½ pluton för icke pansar buren trupp för ett Pansarskyttekompani där målet var Skövde från Karlstad, det var sträng vinter den vintern. Vi kom dit anledning realistisk övning tillsammans med pansar då på den tiden stor garnissionsstad. Då pansar tror tross också slå upp jag ids inte göra det. Tåget tog konstiga riktningar för att komma dit. I godsfinkan stod en kolkamin den värmde länge bra kol. Detta innan påfyllning mat en järnvägsknut någonstans i Sverige vi var soldater i beredskap. Det är alla Svenska krigsmän som är inkallade till krigstjänst vi hade stått först mot fienden om läget krävde så. Wodstock vid inryckningen vi spelade den här på markan i en Jukebox där


Käket på stationen var kanongod. Sällan smakat godare mat, armens mat höll hög kvalitet mycket mat man blev mätt och däst en dag då det inte var övningar på öveningsfältet i terrängen runt regementet var man ledig låg man på luckan och tog en tupplur. Gjorde man tjänst gjorde man det man blev tillsagd att göra hade inte befälet sagt något om sedan tog man det lugnt fanns ju ingen anledning att ha bråttom. Sade han något högre chef sade man graden var han petnnoga enskild ställning honör och sade varför och.... graden sedan inväntade man svaret var han nöjd, tja som vanligt. maten var dunder sade jag. Vad gör ett koimpani på den tiden 120 man beväpnade unga soldater, som är hungriga förklara situationen är förklaringen utmärkt pojkarna förstod sedan sade man de har fått order på att fixa matfrågan jag kan inte svara den exakta tiden men de skall fixa käk från...den tiden tar det om allt klaffar, där stoppar jag blir hungrig själv.

Sedan hade vi ett GRG ett rekylfritt vapen kortare pipa mindre mängd drivmedel kortare räckvid än kanonen. Sedan hade varje soldat alltid vid övningar en atrapp i form av ett PVC rör igenpluggat för tygnden för mig i dagens läge okänd. Den slog hål på den tiden allt pansar på ett dåvarande fältslag. Ett mindre vapen föregångare bla Tyska Panzerfaust.Räckvidd, har aldrig avfyrat ett sådant vapen. Vi hade förutom pansar ammunition också truppamunition ropade till mannen eller tog och mätte avståndet jag skulle ställa in temperingen var det menat har aldrig sett ammunitionen och har aldrig ens läst en beskrivning hur göra svagt mina Damer och herrar

Ville ta denna en en annons från Preem som Ger oss lagom fakta för hur det ser ut i beredskapen i Sverige och i princip säger åt oss att bli Tok Preppers
kampanj.expressen.se/preem/i-handelse-av-det-otankbara/

Jag hade gärna haft viljan att visa vad som står på första sidan om denna artikel, i princip en civil med vapen är kanske snabbaste sättet att dö på. Jag visste under repmånaden jag var på en PV-pluton i ett stabskompani vi hade dessutom ett fältsjukhus med oss också på kvällen frågade jag högre befäl kan jag gå till fältsjukhuset?ja, sade till läkare jag har en psykos jag kan inte vara här. Jag fick hämta vapnet, Personskydd kpist m/45 packningen åka buss till Falulassaret därifrån till Karlstad där vi utgick ifrån. Efter ansökte jag om vapenfri tjänst Är krigsplacerad inom Civilförsvaret placerad i min lägenhet och får inte lov att hantera vapen då är mitt liv slut om fienden kommer oavsett om jag ger mig pang jag är död.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 2 månader sedan #1226344 av Nissegossen
Det finns en tavla den skildrar hur man kommer till en ingång till ett skyddsrum, vem kommer fiende eller vän, ser detta ett vapen en urkastad tom patron på ett bord en skadad uniformerad man okänd uniform en kvinna sitter med mannens huvud i sitt knä. Mannen feberyrig har ett bandage i ett band runt pannan runt huvudet hon droppar har jag för mig vatten i hans mun från hans vattenflaska, vem är du i scenen vad fattar DU för beslut

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1226422 av Zoidar
Gillar New American Standard Bible. Den är väldigt nära grundspråket. Läser Folkbibeln och den.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 2 månader sedan by Zoidar.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1229478 av notwoodstock
”Så kom han till Nasaret, där han var uppfödd. Och på sabbatsdagen gick han, såsom hans sed var, in i synagogan: och där stod han upp till att föreläsa. Då räckte man åt honom profeten Esaias' bok; och när han öppnade boken, fick han se det ställe där det stod skrivet: »Herrens Ande är över mig, ty han har smort mig. Han har satt mig till att förkunna glädjens budskap för de fattiga, till att predika frihet för de fångna och syn för de blinda, ja, till att giva de förtryckta frihet och till att predika ett nådens år från Herren.»”
‭‭Lukas‬ ‭4:16-19‬ ‭(1917 års Bibel)
Last edit: 4 år 2 månader sedan by notwoodstock.
Mer
4 år 2 månader sedan #1229506 av notwoodstock
"Men kommen ihåg den förgångna tiden, då I, sedan ljuset hade kommit till eder, ståndaktigt uthärdaden mången lidandets kamp och dels själva genom smälek och misshandling bleven gjorda till ett skådespel för världen, dels leden med andra som fingo genomgå sådant. Ty I haven delat de fångnas lidanden och med glädje underkastat eder att bliva berövade edra ägodelar. I vissten nämligen att I haven en egendom som är bättre och bliver beståndande. Så kasten nu icke bort eder frimodighet, som ju har med sig stor lön. I behöven nämligen ståndaktighet för att kunna göra Guds vilja och få vad utlovat är.”
‭‭Hebreerbrevet‬ ‭10:32-36‬ ‭(1917 års Bibel)
Mer
4 år 2 månader sedan #1229507 av notwoodstock
Jag blev imponerad av förra inlägget. Men jag passar själv in bara delvis in, jag kom tillbaka till mina ägodelar och fick gruppboende. Ni som gav bort mer ger jag ära.