Bibelord - första hjälpen...

Mer
4 år 2 månader sedan #1225945 av Geta
Svar från Geta i ämnet Bibelord - första hjälpen...
Mormors bröder läste Apokryferna.
Mer
4 år 2 månader sedan #1225949 av Nissegossen

Geta skrev: Mormors bröder läste Apokryferna.


Vill tillägga att de kvinnor som födde utan man var alla döttrar Gud födde sin enfödde son genom Maria

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 2 månader sedan #1225951 av MsTibbs
Vi fick varsin nya testamentet i lumpen. Andlig första hjälpen. Har kvar den än.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1225954 av Nissegossen

MsTibbs skrev: Vi fick varsin nya testamentet i lumpen. Andlig första hjälpen. Har kvar den än.


På min tid inte en andlig bok inom armen. I alla tider har Svenska armen haft en fältpräst de lade sig på knä och sjöng psalmer innan ett slag. Gud är oss en väldig Borg bla. Min ,mormor hade en gammal historiebok välbevarad från någons skoltid i den läste jag om Tilly och von Pappenheim den senare sade om sina män, jag känner mina Pappenheimerare han litade på dem. Ett intresssant ord på en textil gobeläng som satt på väggen på en krog numera nedlagd att konungen Tröstade sina soldater nej inte nuvarande Svenska ordet. Ordet går tillbaka till det numera Engelska ordet Trust konungen litade på sina män.

krogen låg på gatan som avgränsade Gustav II Adolfs torg Kungen på Gobelängen var han

Adolf samma som Hitler men han i förnamn

Den krogen var den första jag gick in på fullkomligt nykter snyggt klädd en svart Manchester kavaj eller då Bläzer slips vit skjorta ljusa byxor16 år tror jag visst jag var. Äldre grabbar på gatan jag bodde på glodde ögonen ur sig för att jag var där. Jag, en öl? Nej en läsk satt där och glodde på sagda Gobeläng funderade tog reda på varför och vad det var sedan åkte jag hem. sade aldrig något om det

I samma ålder tog jag vagnen till Korsvägen är ligger Svenska Mässan gick runt en massa länders montrar och vad de sålde. På Cubanska avd satt en mullig snygg tjej hon hade en relativt kort kjol och rullade cigarrer mot låret spännande tjejen var ju snygg. Hon blev klar med cigarren hon hade ju sett mina ögon jag tackade artigt och tog emot den när hon sträckte sig mot mig. Kunde ju inte hålla mig rökte ju ingenting tog tändstickor på hållpl,atsen där jag steg av för att gå hem. Drog djupa halsbloss blev yr på ett kick jmf en bok havets hjältar jag spydde såsom en kalv som tjöver sig dricker för fort . Han på Atlantångaren hade blivit bjuden på en cigarr också han ångaren gör en överhalning varpå han föll överbord han blev uppfiskad av en fiskare i en roddbåt som tillhörde en fiske skonare de lade honom ned han somnade när han vaknade fick han kläder som anstår en fiskare kaptens pojk var i samma ålder hans kläder fick han tillbaka men när han inte hittade sina cigarretter och anklagade kapten för att vara tjuv fick han en rak höger så han låg där sedan gick kapten bort och sade det knastret har vi ingen användning för. Det var mitt i fiske... köp boken läs själva skall jag återberätta hela boken jag ser ju texten framför mig inför mina ögons inre syn

Eftersom det är hårklyveri får texten stå kvar som det står

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 2 månader sedan #1226001 av Nissegossen
Har skrivit mycket som jag förlorade pga att jag gick till en annan flik och gjorde ett sök fann vad jag sökte ett klick viska försvann och med viska allt jag skrivit var sitter datorns förlåt knapp har glömt det

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 2 månader sedan #1226004 av Zoidar
Nisse, GTs apokryfer är ju bra, men NTs apokryfer däremot är i stort obibliska.

Anchored in Christ ✟