Gud finns inte de kristna ljuger.

Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1089022 av Richard
Judar, kristna och muslimer tror på samma Gud, de är de abrahamitiska religionerna, bara att de har olika profeter. Guden går givetvis under olika namn, Jahve, God och Allah. Enligt judarna har inte profeten kommit, enligt kristna är den viktigaste profeten Jesus, och enligt muslimer är den viktigaste profeten Muhammed.

Själv är jag ateist, men respekterar folks tro!
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Richard.
Mer
5 år 7 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1089025 av charlie2
ja det är bra det man skall inte hålla på med religion bättre att ta tid och lägga ner på något djur i stället.

hund eller katt.

jag respekterar inte folks tro för de försöker att pracka på andra sin religion hela tiden.

typiskt kristna att komma draganades med jesus och missionera ut sin religion.
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1089028 av Zoidar
När det kommer till kristen tro ska man alltid börja med Jesus. Tror jag att han fanns? Tror jag han sa de sakerna som står i bibeln? Vad tror forskarna? Blev han korsfäst o.s.v? Så kristen tro hänger på om vem Jesus var och där med också gudsfrågan.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 7 månader sedan by Zoidar.
Mer
5 år 7 månader sedan #1089031 av björk

charlie2 skrev: ja det är bra det man skall inte hålla på med religion bättre att ta tid och lägga ner på något djur i stället.

hund eller katt.



Bilaga ej funnen



Du verkar va en sån person som.
Är rädd för att ha, få, för lite.
Därför terrar du och trackar andra
så Du blir nöjd att de bringar up humöret
med lite förödmjukelse. Så blir åtminstone
en nöjd
Mer
5 år 7 månader sedan #1089033 av charlie2
Mer
5 år 7 månader sedan #1089036 av Zoidar
Det är sällan någon som lyckas med pracka på. Det bästa jag tror en missionär kan göra är väcka intresse. Egentligen Charlie, vad har du emot tron på Gud?

Anchored in Christ ✟