Gud finns inte de kristna ljuger.

Mer
5 år 7 månader sedan #1089049 av charlie2
jag har mött många kristna som har hållit på med hjärntvätt.
Mer
5 år 7 månader sedan #1089050 av björk
Du behöver bara propagera med känslo argument får att hålla uppe lågan.




300
Mer
5 år 7 månader sedan #1089064 av Fantasio
Gud finns, han skapade allt. Allt liv, alla planeter osv. Typiskt kommunistsvin att vilja förbjuda, utrota och förstöra.
Mer
5 år 7 månader sedan #1089068 av memphis
Gud skapade Världen, med ett ljud.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1089086 av Richard
Jag är döpt o konfirmerad, men så fort jag blev 18 år så gick jag ur Svenska kyrkan, efter att ha läst "The Satanic Bible". Tyckte den stämde rätt bra (o nej, det handlar inte om djävulsdyrkan). Den handlar mer om att man se sig själv till den högsta individ (utan att vara narcissistisk givetvis), att man ska se sig själv som sin egen gud.

Tycker varken kristna eller muslimer har försökt pracka på mig deras tro, o judendom är ingen missionerande religion. Möjligen försöker Jehovas Vittnen nån gång, men det är bara att tacka nej. Jag hade en kompis som var Jehovas vittne, men vi snackade sällan religion. Han var framförallt intresserad av kemi o fysik, men när vi diskuterade om hur universum bildats så trodde han att Gud skapat jorden. Hans mamma gillade att prata om Gud i alla fall.

Dessvärre tog knarket hans liv... :cry:
Finns det nån gud, så skulle den inte tillåtit det!

Dessa rekommenderas...

Last edit: 5 år 7 månader sedan by Richard.
Mer
5 år 7 månader sedan #1089116 av Maxjohan1983
Jag håller med Geta om att folk kan må bättre av att ha något att tro på.

Annars hittar du mina tankar här:
frugaljoker.blogspot.com/2018/06/religio...ahittade-pafund.html

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln