Gud finns inte de kristna ljuger.

Mer
5 år 7 månader sedan #1089168 av memphis
i och med DNA-tekniken vet vi att allt liv på jorden är släkt/ kommer från samma källa.
Mer
5 år 7 månader sedan #1089169 av Geta
Det är inte så konstigt för allt på jorden är byggt av samma byggstenar.
Mer
5 år 7 månader sedan #1089170 av memphis
nä konstigt eller inte, det går inte längre att hävda att vi inte är närmast släkt med apor.
Mer
5 år 7 månader sedan #1089171 av Geta
Vår gamle medlem PSR som har högt IQ påstod att vi är ganska lika solrosor i vår genuppsättning.
Mer
5 år 7 månader sedan #1089172 av memphis
ja. "vi" allt liv på jorden är nära besläktat. Men människan är allra närmast släktt med chimpansen :)
Mer
5 år 7 månader sedan #1089177 av Richard
Jag tror på ett pulserande universum. För 14 miljarder år sen, så smällde Big Bang, universum expanderar fortfarande. Men när alla kroppar brunnit ut o blivit svarta hål eller annat, så är det bevisat att gravitationen når oändligt långt, om än att den avtar med kvadraten på avståndet, d.v.s. att den blir oerhört svag. Men det är den enda kraft som finns kvar, så dras allt ihop igen till en nollpunkt, som sen exploderar i ett nytt Big Bang.

Men kanske andra förklaringar finns vad gäller den mörka energin o den mörka materian, det har jag inte satt mig in i. Sen måste man sätta sig in i supersträngteorin för att begripa hur det går ihop... Sånt kan inte jag... Då ser de flesta det enklare att kalla det "Gud"!