Vad har ni sett i era psykoser gällande Gud/andlighet?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 3 månader sedan #1118167 av Jocke
Ja, jag vet inte! Mina psykoser handlar om att bli övergiven oftast, men har sett liemannen i en bar en gång, kanske inte en religiös upplevelse? Men jag uppfattar tiden som en slags metafor för livet och döden i Jesu fotspår!

Men är det så att Einstein påstår att tid och rum ej existerar? Men hur har han kunnat beräkna ljusets hastighet så exakt?

Kan religion och vetenskap gå hand i hand?

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 3 månader sedan #1118399 av Jocke


Är detta en psykos egentligen?

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 3 månader sedan #1118413 av spasy
Ingen psykos men jag såg min skyddsängel komma svävande genom rummet.
Det var bara ansiktet som jag såg, hon svävade fram till mig och la sin kind mot min.
Ett enormt lugn och en otrolig värme spred sig i hela kroppen. Hon heter Lucretia.

Andlighet eller inte, men det har också förekommit demoner och någon som kallat sig för döden. Döden var rätt jobbig.
Mer
5 år 3 månader sedan #1119142 av sodergardfia
Mina sjukdomsperioder har nästan alltid varit av religiös karaktär.
När jag var inlagd första gången (2007, nät jag var 16) ville jag bli döpt, men jag kände mig ovärdig/att det av nån anledning inte var lämpligt , men när jag var på avdelningen trotsade jag ”förbudet” och försökte döpa mig själv med kranvatten från handfatet inne på avdelningens toalett... Jag gjorde som i Svenska kyrkan, det vill säga stänkte vatten på hjässan tre gånger, för det fanns ju ingen som helst möjlighet till äkta dop genom nersänkning i bassäng eller sjö . När jag så ”döpt mig” började jag be om Den Helige Anden. Jag bad och bad och tyckte precis att ett kraftfält sänkte sig över mig, men precis då började en vårdare rycka i dörren! Hon trodde nog att jag var där inne för att kräkas , för jag var på ett sätt anorektisk eftersom jag fick befallningar att fasta i princip varenda dag och hade därmed gått ner 8 kg på en månad och såg ganska utmärglad ut. Men de visste ju inte att det var ”Gud” som befallde mig att fasta , så hon trodde att jag kräktes. Det kändes väldigt frustrerande att bli avbruten PRECIS när jag ”höll på att bli andedöpt”!

Den 24 april 2010 blev jag döpt på riktigt, och dagen därpå fick jag Den Helige Andens gåva genom handpåläggning. Så det gjorde inget att den där sköterskan störde ! Fast där och då blev jag ju grymt besviken ...
Mer
5 år 3 månader sedan #1119156 av MsTibbs
Jag har sett gamle mannen. Fått order. Tror han är Gud. Liknar gandalf.

Skyddsängel pratade när jag var suicidal.

Sett demoner.
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1126168 av harrypotter
En sak är väl ändå konstig att sk vetenskapsmän kritiserar religiösa texter för att säga att Jesus och Mohammed stiger upp på "a winged horese", amen flygplan kanske någon experimenterat med redan då.

Last edit: 5 år 2 månader sedan by harrypotter.