Vad har ni sett i era psykoser gällande Gud/andlighet?

Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1092249 av Lelle
när gick in i psykos natten till den 9 september 2014 såg jag en mörk-fyllnad av en person typ. En person i mörk fyllnad man såg inga detaljer.

Men största problemet var parallella världar, det slog till 11 september 2016 sent sent på kvällen, men det kan också varit början av 12 september på natten, kollade inte klockan exakt. Inredning i huset var från ena sekunden till den andra där, alla människorna såg också annorlunda ut och jag kunde inte tillbaka, det satte käppar i hjulen framförallt de näst kommande månaderna efteråt.

den 9-10 juni i år då jag hade precis gått in i en psykos kom parallella världar igen.

Idag är jag dock frisk.
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Lelle.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1092256 av Zoidar
När jag hade psykos såg jag att folk drog pekfingret över halsen som om jag skulle halshuggas/dö. Det var riktigt otäckt. När jag fick mina mediciner slutade jag se detta.

För ett antal år sedan när jag var fullt frisk och medicinerad fick jag en skymt av Jesus i kyrkan. Han stod i en vit klädnad bredvid diakonen som predikade. Synen varade bara ett ögonblick.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 6 månader sedan by Zoidar.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1092257 av Geta
Vid en av mina första psykoser såg jag skulpturen av Jesus som dansken Thorvaldsen har gjort som i en dimma.

Last edit: 5 år 6 månader sedan by Geta.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1092270 av Utomjordingen
Jo, jag har sett mycket under mina psykoser! Annars har jag konstant symptomen Visual Snow - det ser ut som om det snöar.

Ungefär så här diffust har jag haft det sen våren 1990:

300


Abstrakta världen blir mer påtagligt när man har så som jag har det! Jag tror detta beror på för att det skriker inne i mitt huvud konstant. Sen är också som om det är testbildljud inne i mitt huvud:

300



Ungefär som om jag hade önskat ingenting och fick ingenting! Eller nån slags psykisk Big Bang... .
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 6 månader sedan #1092272 av Lupitia
Utomjordingen: Jag har också visual snow. Ibland är det illa och ibland är det mindre brus. Men det är alltid där. Varför får man det?? Vissa stunder blir jag störd av det men försöker att inte tänka på det. Tänkte det måste finnas anledning till att det är där hela tiden eller är det bara illusion??
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1092274 av Utomjordingen
Det finns olika teorier varför en del har Visual Snow! Jag skapade en tråd om detta och tråden heter: - "Snösyn! Snöar det?".
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Utomjordingen.