Gud har en plan för dig

Mer
5 år 6 månader sedan #1096472 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Gud har en plan för dig
Religion kapas allt för ofta av makthavarna o används i deras syfte, har inget problem med religion så länge det är något personligt (även om ja dock tycker de e lite galet). Men om eller när folk försöker använda religion till fördel för de fattiga o utsatta mördas de rätt snabbt, som Oscar Romero t.ex. i El Salvador.
  • Leloo
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
5 år 6 månader sedan #1096554 av Leloo
Svar från Leloo i ämnet Gud har en plan för dig

zoidar skrev:

Leloo skrev: sägs det ofta i frikyrkor, kanske också i Svk jag vet inte. Det här har provocerat mig genom åren. Varför gjorde Gud mig psyksjuk och vad är hans plan med det?


Gud gör oss inte sjuka. Blir vi sjuka beror det på att det finns en fiende ibland oss. Den onde kommer bara för att stjäla och förstöra, medan Gud ger fritt av sitt goda.


Så att jag har haft psykos beror på att det finns en fiende i min närhet? Fattar ej.
Mer
5 år 6 månader sedan #1096557 av Geta
Svar från Geta i ämnet Gud har en plan för dig
Det finns personer som har miserabla liv- långt värre än oss på Viska. Vad har Gud för plan för dom? Det är ungefär som personer som tror att de är reinkarnerade. De har aldrig haft enkla grå liv. Det är alltid något extravagant liv.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1096561 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Gud har en plan för dig

Leloo skrev: Så att jag har haft psykos beror på att det finns en fiende i min närhet? Fattar ej.


Enligt Bibeln är det fienden, lögnaren, motståndaren, d.v.s. Satan som ställer till på jorden. Han är mitt ibland oss, vi blir sjuka, vi dör o.s.v. Han är orsak till allt ont, inte Gud.

Därför är korset symbolen för seger, för Kristus vann seger över Satan, sjukdom och död på korset. Ibland märker vi det här hur Gud griper in och helar, och med de saker vi inte blir helade ifrån just nu får vi lita på att Gud helar i det kommande riket.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 6 månader sedan by Zoidar.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1096574 av Nissegossen
Jag tror vi har fri vilja. Så Gud borde ju inte veta vad som skall hända? Är allt förutbestämt så har vi ju inte fri vilja.
Kanske fel resonerat.

Det är idag var filosofin står i dag bland det som diskuteras. Har vi en fri vilja eller inte? Bibeln säger otvetydigt att vi har fri vilja, men det kan resoneras om vi har det för jämnan eller vid en viss tid, det vet vi inte. När man har fri vilja kan man påverka hela mänskligheten och där kan vår fria vila påverka människans fortsatta existens långt fram i framtiden, såsom rucka den klocka som styr vår tid. Där får man räkna med siderisk tid alltså stjärntid
sv.wikipedia.org/wiki/Stj%C3%A4rntid

Varför? JO för vi lever i himmelriket, det är invärtes i oss lär Jesus, men det finns också däruppe i kosmos, därav de första stjärntydare där horoskop användes för att se hur framtiden ser ut för varje människa. det var för 5000. år sedan

Denna går till söksidan på Google
www.google.se/search?ei=lrbCW6K0Dsy3sQGF...651....0.ViKtx-bLcQo

Denna till Wikipedia
sv.wikipedia.org/wiki/Astrologi

svenskagnostiskabiblioteket.se/wordpress...0/finns-himmelriket/


Jag är dåligt insatt i förklaringen om vår fia vilja, men fullt klart är att under en viss tid i vårt liv har vi fri vilja speciellt bland oss s.k sjuka.

Jag vill förklara vad jag själv har funnit. när vi insjuknar i den här s.k sjukdomen förövrigt att kalla den sjukdom, det går Jesus helt mot, vi är inte sjuka se Mark 3 vers börja med 19 till kapitlets slut.

Där förnekar Jesus sina egna anhöriga. Vi när vi är i början av de händelser som gör att vi hamnar på psyket har vi ofta ett tänk om att vi är i centrum av mänskligheten och att allt kretsar runt oss, det står klart att tidningar radio TV människor i vår vardag allt pekar mot att vi står i händelsernas centrum, allt kretsar runt oss. Vi behöver inte ha fel, det vi gör är pga vår fria vilja just då kan sätta avtryck i historien att vi då i detta kan påverka inte bara oss själva utan också vår samtid även i fortsättningen av historien

Orkar inte. utveckla men detta är något jag funderat mycket på.

Helt kort Einsteins relativitets teori där finns två uträkningar som upptäckaren Einstein tror jag har mörkat betydelsen av då ena beräkningen får astronomiska tal, vilket gör att vi ser det som omöjligt men just det att det är astronomiska tal innebär bara att vi här får se upp i universum därute hur långt bort som helst går ekvationen ihop det är där svaret finns. Jag tror det är ett ytterst ett fåtal personer som har vetskap då detta är något som de människorna har vetskap om sanningen för deras beslut påverkar hela mänskligheten i fortsättningen för hela mänskligheten för all framtid. Jag säger precis som upptäckaren själv, Gud spelar inte tärning ändå gör han det.

Här får jag säga att antingen Är Admin vaken och kopierat texten och sparat den för att jag blev utloggad och all text försvann och jag var, sista ordet jag skrev var tempted

När jag skrev kom allt vad jag skrivit innan kom tillbaka och det är ovanstående Admin är du Gud i fråga om min text? I alla fall ett tack till den som lade in texten igen. Men Admin skaffa den varning jag vill ha innan all text bara försvinner

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 6 månader sedan #1096596 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Gud har en plan för dig
Gud har ingen plan i mitt liv....det görs av helt andra faktorer....men han dyker upp någon gång när jag har det som allra svårast. Bra så. Men som sagt...Jag behöver inte gå i kyrkan eller be....mitt värv görs bland de vanliga människorna i den verkliga livet. Bön är sådant slöseri med tid, engagemang och energi. Bättre lägga allt det på verkliga människor i det verkliga livet.