Filosofiska hörnan

Mer
5 år 5 månader sedan #1107223 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Filosofiska hörnan
Enligt statistiken borde jag inte leva, lever på övertid

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 5 månader sedan #1107237 av Geta
Svar från Geta i ämnet Filosofiska hörnan
Om jag inte hade fått diabetes, hade jag varit död. Har varit tvungen att spotta upp mig och leva sunt. Motion och kost.
  • RainDrops
  • Besökare
  • Besökare
5 år 5 månader sedan #1107311 av RainDrops
Svar från RainDrops i ämnet Filosofiska hörnan
Zoidar behåll du din Gud och sköt ditt eget! Vissa människor går inte att rädda! Oavsett din tro och goda vilja!
Mer
5 år 5 månader sedan #1111224 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Filosofiska hörnan
I all oro och alla svårigheter så tänker jag ibland: Vad oroar jag mig för egentligen? Låt säga jag är orolig över om jag ska klara utbildning. Om jag då samtidigt får veta att jag har cancer så försvinner oron över utbildningen och man blir fokuserad på bli frisk. Går det då inte leva dagligen på detta vis, så att man inte fastnar i oro för småsaker och istället fokuserar på de saker som verkligen betyder något? 99% av de saker vi oroar oss över är antagligen helt onödigt.

Anchored in Christ ✟

Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1111295 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Filosofiska hörnan
zoidar, i detta slå upp den rike mannen och Lasarus den rike mannen hamnade där han inte ville vara.
Läs det som står där och inse att det finns motsatsen till Paradiset, i det kanske på andra sidan av Universum och att det är ett gap som ingen kan överbrygga. Jämför gärna med den gamla Asatron de kallade det Ginnungagap
sv.wikipedia.org/wiki/Ginnungagap

Gud har planerat det som är jordens situation just nu, när dombasunerna ljuder (läs Hesa Fredrik) Då är det frågan om ett kärnvapen krig, det finns i Johannes uppenbarelse bok. När missilerna flyger då om du har balkong gå ut och ställ dig där för då i himlarymderna kommer Jesus och drar dig upp till sig. Eller att du blir vaporiserad Jag har sett mig själv flyga upp vid mitt dåvarande köksfönster han var lydig jag var inte det, han drogs upp snett ut från huset, skiktades i höjd med taget ändrade det riktning och han for upp över taket i hast, jag är lämnad här som vittne och kan tala om det. Vid flyglarm gå inte ned i huset för att hämta din mantel ty allt ska ske med hast. Den som är ute skall springa mot berget. Denna planet är ett blivande helvete.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 5 månader sedan #1111488 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Filosofiska hörnan
Tack för dina tankar Nisse. Här är det tanken som räknas :)

Anchored in Christ ✟