Ett gudsbevis?

Mer
5 år 4 veckor sedan #1141462 av harrypotter
Svar från harrypotter i ämnet Ett gudsbevis?
Precis. det är riktigt vackert och avancerat.
Mer
5 år 4 veckor sedan #1141465 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ett gudsbevis?
Tro mig en hund vet exakt vad du säger och menar och de har ett stort ordförråd

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 4 veckor sedan #1141466 av memphis
Svar från memphis i ämnet Ett gudsbevis?
Fåglar är lite specialfall. De är sociala som hundar och apor, men de har trotsat gravitationen. Det gör att fåglarna står nära Gud. Kanske har de därför ett sinne för skönhet. Ja. Det har de nog, för de sjunger ju också vackert! Intressant zoegas!
Mer
5 år 4 veckor sedan #1141473 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ett gudsbevis?
Där jag bodde förut var det en triangel det var S:Pauli kyrka Frälsis och en fri kyrka . i den triangeln såg jag en fågel den föll död ned när den flög

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 4 veckor sedan #1141497 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Ett gudsbevis?
Vad som inte kan bevisas religionsmässigt, är om människan är Guds barn, eller om djur och natur är det? Människan blev ju utestängd från Edens lustgård?

Människan lever inte tillsammans med naturen förutom våra s.k husdjur. Visst är valpar och ungar väldigt söta, men människan försöker närma sig Gud genom att försöka via filosofin närma sig dennes skapelse. Men vi kan inte bedöma vad våra instinkter leder till?

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 4 veckor sedan #1141519 av memphis
Svar från memphis i ämnet Ett gudsbevis?
Förstår som vanligt inte riktigt vad du menar Jocke, och det är "my bad", du är avancerad att förstå. Men instinkten hos oss att tycka våra barn är vackra kanske spiller över till att gälla även djuren. Om det är så du menar? Men, varför är allting då så vackert? Det kunde lika gärna vara fult. Men det är genomgående vackert. Minsta lilla snäcka. Även en insekt är total symmetri och vackert.