Tuffa teologistudier

Mer
4 år 11 månader sedan #1153100 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tuffa teologistudier
Lycka till med studierna!
Mer
4 år 11 månader sedan #1153112 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Tuffa teologistudier
Tack! :)

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1256981 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Tuffa teologistudier


Kurs avklarad! :jump

Edit: Kursen kommer fortsätta fyra terminer till och jag tror jag hoppar på den igen. Varför lämna ett vinnande koncept? Någon annan som är intresserad av läsa den till hösten så finns möjlighet. Beroende på om man läser både GT och NT eller bara en av dem är tidsåtgång ca 2,5h respektive ca 5h timmar i veckan.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 10 månader sedan by Admin1. Orsak: Ändrat bildstorlek till 300px.
Mer
3 år 10 månader sedan #1257019 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tuffa teologistudier
Inom Svenska kyrkan, kan man studera teologi, och har man ambitionen till ett Svensk präst finns en hake, du kan då studera till präst genom teologi studier, men det betyder inte att du klarat att bli präst. Här i kyrkan har funnits två läger en för kvinnliga präster och en manlig för präst. De ställde då en rabiat kvinnomotståndare som propp, det var han som tog ut de som skulle ta ut studerande kvinnliga och manliga, dvs han såg till att någon kvinnlig inte blev präst. Han ingick i den s.k. synoden och numera har alla de lämnat svenska kyrkan.

Som du zoidar det är inte säkert du kan bli präst, varken i Svenska kyrkan och den Katolska, det sitter troligen en propp där med

Men har du ambitionen, kan du bli präst. Då får jag väl söka mig till dig för att få vad heter det absolution och sista smörjelsen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 10 månader sedan #1257023 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tuffa teologistudier
För ett antal år sedan gick jag en brevkurs hos adventisterna. Jag fick skicka in svar på deras frågor. Det var intressant.
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1257027 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tuffa teologistudier
Om han prästen här ovanför, han var kyrkoherde i den församlingen jag bodde i, till råga på allt barnrik, ungarna satt i kyrkan när deras pappa predikade. Mamman stackars människa hon hade någonstans 11 barn eller tolv, det sades att han ville ha samma antal barn som Jesus hade lärjungar

På samma buss jag satt i en gång sade jag till en man, du ser exakt ut som din pappa, jag hade ju inte sett han innan men hade sett hans pappa, jag frågade är du barn till honom, det verkar vara så var svaret

Kyrkoherden, som han var träffade jag också på bussen, givetvis pratade jag om detta om synoden, kommer inte längre ihåg vad vi pratade om, men jag fick inte pressat honom

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Nissegossen.