Tuffa teologistudier

• Zoidar
  • Zoidar Profilbild Författare till inlägg
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
29 maj 2020 12:23 - 30 maj 2020 14:53 #1256981 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Tuffa teologistudier

Kurs avklarad! :jump

Edit: Kursen kommer fortsätta fyra terminer till och jag tror jag hoppar på den igen. Varför lämna ett vinnande koncept? Någon annan som är intresserad av läsa den till hösten så finns möjlighet. Beroende på om man läser både GT och NT eller bara en av dem är tidsåtgång ca 2,5h respektive ca 5h timmar i veckan.

Extreme situations demands extreme messures! ✟

Senast ändrad: 30 maj 2020 14:53 av Admin1. Orsak: Ändrat bildstorlek till 300px.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
29 maj 2020 15:23 #1257019 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tuffa teologistudier
Inom Svenska kyrkan, kan man studera teologi, och har man ambitionen till ett Svensk präst finns en hake, du kan då studera till präst genom teologi studier, men det betyder inte att du klarat att bli präst. Här i kyrkan har funnits två läger en för kvinnliga präster och en manlig för präst. De ställde då en rabiat kvinnomotståndare som propp, det var han som tog ut de som skulle ta ut studerande kvinnliga och manliga, dvs han såg till att någon kvinnlig inte blev präst. Han ingick i den s.k. synoden och numera har alla de lämnat svenska kyrkan.

Som du zoidar det är inte säkert du kan bli präst, varken i Svenska kyrkan och den Katolska, det sitter troligen en propp där med

Men har du ambitionen, kan du bli präst. Då får jag väl söka mig till dig för att få vad heter det absolution och sista smörjelsen

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Mer
29 maj 2020 15:28 #1257023 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tuffa teologistudier
För ett antal år sedan gick jag en brevkurs hos adventisterna. Jag fick skicka in svar på deras frågor. Det var intressant.

Mer
29 maj 2020 15:37 - 29 maj 2020 15:43 #1257027 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tuffa teologistudier
Om han prästen här ovanför, han var kyrkoherde i den församlingen jag bodde i, till råga på allt barnrik, ungarna satt i kyrkan när deras pappa predikade. Mamman stackars människa hon hade någonstans 11 barn eller tolv, det sades att han ville ha samma antal barn som Jesus hade lärjungar

På samma buss jag satt i en gång sade jag till en man, du ser exakt ut som din pappa, jag hade ju inte sett han innan men hade sett hans pappa, jag frågade är du barn till honom, det verkar vara så var svaret

Kyrkoherden, som han var träffade jag också på bussen, givetvis pratade jag om detta om synoden, kommer inte längre ihåg vad vi pratade om, men jag fick inte pressat honom

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Senast ändrad: 29 maj 2020 15:43 av Nissegossen.

Mer
29 maj 2020 16:02 #1257043 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Tuffa teologistudier
Jag läser inte längre.

Delvis ställer mina inre röster till det.

Sidan laddades på: 0.305 sekunder