Bränna kors?

Mer
4 år 7 månader sedan #1180495 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Bränna kors?
Du skrev typ att han borde göra något åt sin ateism för att inte bli självmordsbenägen.
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1180496 av krokus
Last edit: 4 år 7 månader sedan by krokus.
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1180499 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Bränna kors?
Jag nämnde att NISSEGOSSEN den hedersknyffeln gjorde det. Jag köper inte din marknadsföring av vad det är för grunder att vara kristen. Men utveckla gärna.

För gärna debatten vidare, jag ska försöka sova nu. Men jag kanske återkommer under kvällen om jag inte kan sova för jag tycker det här är intressant. Ni får väl tåla lite invändningar? Eller är eran tro ett ointagligt pansarslott som inte är värt att försvaras? Tål ni inte att synas i sömmarna?
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan #1180501 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Bränna kors?
"Mitt tips är att försöka göra något åt din ateistiska syn som gör dig deprimerad. Du gillar ju att testa saker. Du kanske finner att ateism inte är så förnuftig som du tänker nu."
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1180502 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Bränna kors?
Richard skrev:

...

"Jag tänker mycket på döden, vad som händer o vad meningen med mitt liv är? Känner mig värdelös då jag är sjukpensionär o knappt kan bidra till nått. Är inte troende, kallar mig ateist, så jag tror att allt bara tar slut för en när man dör. Ingen himmel, paradis, helvete, skärseld eller reinkarnation.

...

Vad har ni för tips? Peppa upp mig!"

Jag förstod detta som att Richard var deprimerad för att han var ateist och inte trodde på någen fortsättning. Han bad om tips. Då försökte jag ge honom tips.

Jag skrev:

" Mitt tips är att försöka göra något åt din ateistiska syn som gör dig deprimerad. Du gillar ju att testa saker. Du kanske finner att ateism inte är så förnuftig som du tänker nu."

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 7 månader sedan by Zoidar.
Mer
4 år 7 månader sedan #1180504 av krokus
Svar från krokus i ämnet Bränna kors?
Zoidar,
I see... Men Richards morbror dog för inte alls länge sedan. Jag tror att det är därför som han är deprimerad. Jag hoppas att Richard kryar på sig snart.