Bränna kors?

Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1180506 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Bränna kors?

krokus skrev: Zoidar,
I see... Men Richards morbror dog för inte alls länge sedan. Jag tror att det är därför som han är deprimerad. Jag hoppas att Richard kryar på sig snart.

Visst kan det stämma Krokus. Jag har varit ateist en kort tid i mitt liv, det var inget för mig. Tro och nu pratar jag inte bara om kristen tro har hjälpt mig mycket.

Amandara skrev: Zoidar. Jag har tröttnat på att Nissegossen slår folk i huvudet med Bibeln. Respektlöst. För att ni tror på GUD är ni inte bättre än några andra. Vi är alla precis lika värdefulla. Du med och jag med och alla andra. Man får välja vad man slår folk i huvudet med. Och just nu råkar jag vara trött på Bibeln. Ok? Jag försöker svara på er så gott jag kan. Jag tar er på allvar och försöker svara efter hjärta och hjärna. Jag kunde ignorerat men jag bryr mig. Oxå om att fler ska få plats på viska. Som jag tycker. Ok? Jag råkar ha lite mer energi nu att gå i debatt. Sorry men så råkar mitt liv se ut.

Amandara, uppskattar din ärliga förklaring. Visst är vi lika värda.

Nisse får svara för sig själv.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan #1180511 av notwoodstock2
Svar från notwoodstock2 i ämnet Bränna kors?
Sök Guds rike och hans rättfärdighet först.

Jesus vandrade på gatorna (samhället) bl.a.

Och att göra rätt mot alla, låter förnuftigt.

Men om alla är trötta på Bibeln, så var är läran?

Andra religioner, och att möta dom överlåter jag på dig, Z.

Men Bibelns ord, är där i en bok. Och folk är trötta på det.

Då är det viktigt att vi kristna gör rätt, med vidare ord,

Jag backar lite till ”Kristna bortförklaringstråden”, och vill därtill foga WWJD.

Jo, håll buden!

Lagen säger enligt Gamla Testamentet saker som jag inte klarade i tid.

I barndomen hade jag trasslet att jag dömde några vuxna - och det skulle jag kanske inte ha gjort.
Mer
4 år 7 månader sedan #1180527 av wasp
Svar från wasp i ämnet Bränna kors?
Mer
4 år 7 månader sedan #1180531 av Geta
Svar från Geta i ämnet Bränna kors?
Muslimer, judar, kvinnor förföljs. Det är väl inte ett snäpp bättre att förfölja kristna.
Mer
4 år 7 månader sedan #1180564 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Bränna kors?
Precis Geta lika för alla!
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1180595 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Bränna kors?
Det är inte den bilden man får av media, men kristna är den mest förföljda folkgruppen i världen.

www.svd.se/jacob-rudenstrand-varldens-mest-forfoljda-grupp

"I Sverige har det dock varit sällsamt tyst från regeringens sida kring förföljelsen av kristna och Open Doors lista, trots att den svenska lanseringen skedde parallellt."

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 7 månader sedan by Zoidar.