Dödshjälp?

Mer
3 år 5 månader sedan #1298202 av memphis
Svar från memphis i ämnet Dödshjälp?

Cosmos skrev: Just nu diskuterar man om en lag som ska förbjuda uppmuntran till självmord. Det finns skrupellösa individer på nätet, läs Flashback, som sitter och hetsar olyckliga personer till att ta sitt liv.


Detta blev jag beskylld för av några bondpojkar, när jag hittade en död kvinna i skogen, spred de ryktet att jag, på internet, uppmuntrat henne att ta sitt liv. Helt befängda beskyllningar. Jag sa bara: ring polisen, och drämde igen dörren. Jag hade inte ens internet på den tiden.
Mer
3 år 5 månader sedan #1298203 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Dödshjälp?
Vilken otäck historia Memphis. Låter som på film.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 5 månader sedan #1298205 av memphis
Svar från memphis i ämnet Dödshjälp?
Ja det var en overklighetskänsla.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1298270 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Dödshjälp?
Uppmuntran kanske finns inom oss själva, det farliga är om det är den mekanismen som omvandlar allt till handling? Jag uppmuntrar ingen till självmord eller dödshjälp! Utan det är de svårast drabbade, som inte har ngn annan utväg än en lång plågsam död som kan få hjälp tycker jag!

Men livet ska vara en kärt, även om man inte har ngn äkta livsglädje! Det kan ha hänt för många besvikelser för att verkligen offra några timmar på det man tycker borde vara roligt. Här på viska försöker jag hitta ngt som kan ge en, en kick framåt i livet.

www.regeringen.se/rattsliga-dokument/lag...ning-till-sjalvmord/

Om man pratar om sådant här på denna sajt, så kan det låta som oaktsam uppmaning till självmord?


Vars är världen på väg?
Last edit: 3 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 5 månader sedan #1298271 av Geta
Svar från Geta i ämnet Dödshjälp?
Vi som har den här diagnosen har lika rätt att leva som andra. Vi ska inte känna oss tvingade att be om dödshjälp.
Mer
3 år 5 månader sedan #1298273 av memphis
Svar från memphis i ämnet Dödshjälp?
:klappa bra sagt Geta. Vi ska inte behöva be om ursäkt för att vi finns till. Som Leonard Cohen sjunger:"I was born like this, I had no choice"