Den falske profeten

Mer
17 år 1 månad sedan #69483 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Den falske profeten
Du Saari! Det är ju inte Gud som dömer dig i slutändan, det är ju du själv som gör det! Du dömer dig själv hårdare än vad någon annan gör!

Jag vet att "kristna" är fördömande mot homoäktenskap och sex före äktenskapet!

Det får stå för dem tycker jag! För vem går igenom puberteten utan att någon gång känt ett sexuellt behov och hjälpt sig själv till orgasm?

Nej! Kan bara säga att tabun är till för att brytas!

Jag tror inte ett dugg på att du skulle vara den onde! Nej, var vad du är nämligen en människa med alla de fel och brister som en sådan har! vi är inte fullkomliga någon av oss och kan inte bli det i detta livet!

Stå på dig och hävda din rätt att ha sex med vem du vill!

Detta för att du måste bejaka det du själv känner är rätt för dig!

Gör nu som Isa-Alise och ta det lugnt med att du skulle vara den "falske"
Profeten! Det är ju så många andra som tror att det är det!

Låt någon annan tro sig vara det, istället för dig själv! Det finns många som vill stå i strålkastarljuset och säga det! Men det finns ju bara en och det är inte DU!

Titta bara på en viss potentat som heter Bush och slaktar genom ombud hur många som helst! Han och alla andra är likadana! Judar, muslimer, kort sagt de flesta religioner är fördömande mot de som predikar KÄRLEK och det gör ju du och om det inte faller dem på läppen det du gör, så umgås inte med dem! Detta för att de har då ingen makt över dig!

Så! Stå upp rakryggad för din kärlek, men du behöver själv inte stå som syndabock och ta på dig ansvaret för den ondska som kommer mot oliktänkande, för de gör det för att få makt! Detta över den fria människa du är! Låt ingen trampa på dig!

Men "förlåt dem samtidigt, för de vet inte vad de göra"

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 1 månad sedan #69491 av Saari
Svar från Saari i ämnet Den falske profeten
Jag är bara så rädd för krafterna. De sliter i mig. Jag vet inte vilken sida jag tillhör, jag är så rädd att det inte är sant. Jag känner det rent fysiskt att ajg slits itu. Jag är kluven, kanske för att något försöker ena mig. Jag är så rädd.
Mer
17 år 1 månad sedan #69493 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Den falske profeten
Saari! Var bara dig själv! Det är inte Gud eller andra människor som dömer dig! Det gör du själv! Den dom du dömer andra med, som begått ett brott, den dom du utmätt med mot någon annan,JA! Den domen blir du själv mätt med!

Så i slutänden så dömer du dig själv! Döm icke dig själv hårdare än vad du gör just nu!

Detta, för jag känner igen det! De försöker på alla sätt de kan för att få dig under sin makt!

Om du inte tillåter det, har de alls ingen makt över dig!

Ondskan vill ta makten över dig, men gå inte på det!

Detta för att Gud vill ingen människas död och den kraften har gett oss den fria viljan! Du kan aldrig komma ifrån att du är född fri och ingen skall någonsin göra slav av dig!

Detta så länge du gör det som är rätt för dig och icke skadar någon annan! Då kan ingen döma dig för något brott!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 1 månad sedan #69620 av Saari
Svar från Saari i ämnet Den falske profeten
Men hur gör man? Hur gör man? Hur säger man nej till det onda och hur hindrar man dem att ha makt över mig?

Jag känner mig som om jag kastas fram och tillbaka. Jag kan inte hjälpa att känna att någon vänt mig ryggen. My God, My God, why have you forsaken me vill jag skrika ut som Jesus gjorde. Men jag är fortfarande en kättare som vilseleder människor.

Jag kan egentligen inte sätta ord på detta.
Mer
17 år 1 månad sedan #69621 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Den falske profeten
Vi är människor och genom det har vi både gott och ont inom oss... men det onda är inte sexualiteten, det är annat som falskhet, illvilja, och liknande...

Vill du vara en troende kristen, eller vill du stå för din egen personliga tro? Kättare låter så hårt och gammalmodigt, inget ord som är vanligt idag... jag tror att de flesta har en personlig tro, väldigt få tar bibeln bokstavligt nuförtiden...
Mer
17 år 1 månad sedan #69626 av Saari
Svar från Saari i ämnet Den falske profeten
Jag vet inte. Jag vet inte om jag tror på samma gud som de gör, och om det är så att jag gör det så känns det ändå som att jag antingen är helt rätt eller helt fel och att jag antingen skulle vara en profet eller demon... Jag sprider min egna lära, den jag tror på och inte kan sluta tro på. Jag tror att det är min uppgift.

Jag kan inte definera det onda eller det goda. Jag tror inte det handlar om sexualitet. Det är ett gammalmodigt ord, men det finns lika väl idag. Det är väl det jag är. Någonstans är jag sänd ifrån.

Jag tar inte bibeln bokstavligt, jag läser mellan raderna och söker mening. Jag vet inte. Jag kanske inte tror på den guden. Jag vet inte. Jag vet bara om att det finns vitt och svart, gott och ont. Jag vet inte hur det funkar, men de sliter i mig.