Orolig för mamma

Mer
8 år 3 månader sedan #799344 av sodergardfia
Jag är mycket orolig för mamma. Hon sover mer än halva dagarna, orkar sällan gå ut och är just nu sjukskriven från jobbet. Hon jobbar deltid, tre timmar tre gånger i veckan på hemtjänsten. Det är ju ett ganska krävande jobb så jag oroar mig inte så mycket över sjukskrivningen. Men just detta att hon sover och inte orkar gå ut... Och hon vill knappt kännas vid allvaret i läget.

Hon har både fysiska och psykiska problem. Hon har betecknats som gränspsykotisk (och det håller jag med om men vill inte ge för många detaljer) och har också Asperger och ångestsyndrom. Sen har hon någon typ av diabetes och problem med blodtrycket (just nu är det stabilt tack vare en massa medicin).

Hon har både zyprexa och risperdal. Tror ni det är därför hon är så trött?

Jag har nästan fått för mig att hon har nån allvarlig sjukdom och kommer att dö, men det är nog bara mina nojjiga tankar. Hon är nog helt enkelt slutkörd. Dels av jobbet och dels av alla timmar hon pratar med sin paranoide bror som hotar med att ta livet av sig om hon lägger på (det är han som jag skrivit om tidigare).

Jag är på gång att flytta hemifrån igen, erbjudandena om lägenhet duggar tätt. Men jag undrar hur det går med mamma när jag flyttar? Fast det kanske rentav blir bättre?
Mer
8 år 3 månader sedan #799345 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet orolig för mamma
Kan du inte försöka övertyga killen att skriva här?

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
8 år 3 månader sedan #799346 av Geta
Svar från Geta i ämnet orolig för mamma
Det är naturligt att vara trött när man som din mamma tar både Zyprexa och Risperdal.
För övrigt har hon för mycket som vilar på sina axlar, efter vad du berättar, sodergardfia.
Mer
8 år 3 månader sedan #799349 av sodergardfia
Svar från sodergardfia i ämnet orolig för mamma
Du har nog helt rätt Geta. Det är ju inte konstigt att hon är trött egentligen.

Och zoegas. Morbror är livrädd för att betraktas som sjuk. Har noll insikt. Så det är ingen ide att jag tipsar om viska. Då tror han nog att jag är med i konspirationen som han tror vill göra honom psykotisk. Det är så ironiskt...
Mer
8 år 3 månader sedan #799419 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Orolig för mamma
Trötthet kan vara väldigt mycket olika saker. Det som är intressantare är vilka andra symptom, som hon har.
Mer
8 år 3 månader sedan #799432 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Orolig för mamma
Låter som depression eller utmattning.
Antidepp skulle passa bättre.Eller ljusterapi.