Orolig för mamma

Mer
8 år 3 månader sedan #799436 av sodergardfia
Svar från sodergardfia i ämnet Orolig för mamma
Hon har venlafaxin mot depressiva symtom.

Hon har ofta ångest och en typ av halucination att huvudet blir som en strut baktill. Hon oroar sig mycket men om hon inte tar neuroleptika blir det mer.

Hon har lite fysiska symtom också. Typ ont i magen och aptitförlust. Men hon har blivit ganska noga undersökt och inget fel har hittats
Mer
8 år 3 månader sedan #799437 av sodergardfia
Svar från sodergardfia i ämnet Orolig för mamma
Metrogirl. Hon är DEFINITIVT utmattad. Förut brände hon ut sig. Är kanske så nu också.
Mer
8 år 3 månader sedan #799443 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Orolig för mamma
Ingen vill sova så mycket.

Mot kramper pröva värmekudde,
Mer
8 år 3 månader sedan #799444 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Orolig för mamma
försök muntra upp henne gå i skogen eller annat
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
8 år 3 månader sedan #799458 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Orolig för mamma
Ja, har egentligen noll erfarenhet kring dessa frågor? Det där med hennes bror och jobbet behöver hon vädra ut, jag tror hon har gått in i en överlevnadsfas, där all energi går åt till att bara finnas till. Det kan också tas som en suicidal depression? Hon behöver nog en tillfällig boendestöd eller kanske rent av personlig assistent? Men det är mycket svårt att få? Men din mamma orkar nog bara stundtals ta till sig andras bekymmer.

Min erfarenhet, är nog att din mamma lider av en kroniskt depression, som hon kanske aldrig blir fri från? Hon kanske måste få en permanent sjukersättning? Ta och fika ngn kort stund med varandra, kanske bjuda henne på fika i sängen på morgon förslagsvis? Med vänlig hälsning.

Vars är världen på väg?
Mer
8 år 3 månader sedan #799465 av sodergardfia
Svar från sodergardfia i ämnet Orolig för mamma
Tror också det är en kronisk depression.

Sen bryr hon sig mycket mer om andra än sig själv. Hon ger och ger men får inte mycket tillbaka. Då tar man slut.
Jag ska se till att "ge" mer till henne i vår relation. Hon behöver "fyllas på" och inte vara den enda snälla.

Ni fick mig att inse detta. Tack!