Hur många vänner har du?

Mer
7 år 7 månader sedan #859054 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur många vänner har du?
Det måste vara rekord här på Viska att ha 600 vänner.
Mer
7 år 7 månader sedan #859072 av Isa-Alise
-
Mer
7 år 7 månader sedan #859100 av Utomjordingen

vespire skrev: Min pojkvän är både min partner och min bästa vän.


Det är så jag känner för min kvinna också. Först var vi förälskade i många år och sen blev vi mer och mer som vänner. Jag fanns för henne i början när hon var utsatt och sårbar. Och idag är det mer som om hon finns för mig som är utsatt och sårbar. Det tror jag kallas för kärlek. :hjärta
Mer
7 år 7 månader sedan #859310 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur många vänner har du?
Hur många vänner vill ni ha? Hur många vänner har ni tid för?
Mer
7 år 7 månader sedan #859312 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur många vänner har du?
Det sägs att schizofrena är de ensammaste bland människor. Så stod
det i en gammal psykiatribok.
Mer
7 år 7 månader sedan #859357 av Nissegossen
Jag är ganska ensam i min vardag, saknar hur det var förr. När vi bodde ihop mitt ex och jag som med sin borderline, för det första tog hon avstånd från sina egna vänner, sedan sin egen familj sedan mina vänner. Som tur är rörde hon aldrig min familj, utan kom bra överens med en syster till mig, samt min morsa, Innan morsan blev senil.

Mina vänner satte hon effektivt stopp för, då jag i alla lägen försökte medla och till slut var det min tur. Vi skildes dock åt som vänner, ty, hon brukade säga, att alla andra kan du hjälpa men inte mig. När jag betalat flytten och en del möbler för henne och det gått en månad, sade hon att Nisse, nu kan jag se att den som hjälpt mig allra mest är du!

Fast hon dröp av sarkasm när hon ringde och grattade mig på min födelsedag. Jag kanske har hört av mig en gång sedan i julas.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum