Hur många vänner har du?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 8 månader sedan #859366 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Hur många vänner har du?

Admin1 skrev: Hur många vänner vill ni ha? Hur många vänner har ni tid för?


Ja, vad räknar man som vänner? Har drygt 50 vänner på Facebook, men många har hoppat av när dem kände hur det började brinna under fötterna på dem? Jag har inte alltid hållit mig inom reglerna. Höll på att bli avstängd en gång.

Annars har jag ju några kompisar IRL jag pratar med, men ngn direkt vän är dem inte. Jag kan väl säga, att några på viska kan jag i alla fall prata med om ganska mycket, men jag kommer inte så långt, det stannar någonstans. Om det nu är aspergern eller schizofrenin kanske må vara osagt? Men jag vill nog karaktärisera mig som en ensam person.

Ja tre fyra vänner vore väl idealiskt, för att svara på Admins fråga? Har nog all tid i världen för mina vänner, men det praktiska tillstöter, om man nu kan vända på sista frågan? Hur många har tid med mig?

Vänner växer inte på träd!

Vars är världen på väg?
Mer
7 år 8 månader sedan #859656 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur många vänner har du?
Tror att idag fungerar samhället som vän, så man behöver inga vänner. I USA är vänner jätteviktigt och antagligen för att överleva ett samhälle utan skyddsnät.
Mer
7 år 8 månader sedan #859657 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur många vänner har du?
För våra invandrare är klaner viktiga. I länderna som de kommer från finns
det inte heller skyddsnät. Då är familjen och släkten viktig.
Mer
7 år 8 månader sedan #859663 av björk
Svar från björk i ämnet Hur många vänner har du?
Yellow Devils hette en Quake Klan som jag fantiserade att va med i när
jag var tonåring! Dom var tydligen duktiga quake fanatiker. Jag fantiserade
med en logotype i Photoshop, till en blivande klan. Han tog betalt per min
när jag surfade. Jag fantiserade då att sitta i en grott källare o bara ägna
sej åt quake förströelse. Jag trodde att det, skulle begiva evig lycka.
Det stod för mig klart, sen blev allt till korvspad... Mamma dog.
Min bror satte sig på tvären. Pappa bara babblade åter igen..
Så jag antar att jag misstog mig kraftigt. Men trodde på evig lycka
i en grotta med Quake eller "Quake World" (qw) :va?

ISDN hade hen... Han gav mig lite godis en gång och frågade tillika om vi skulle åka rollerblades tillsammans.
Menade dessutom att de fanns ett grafik kort som bara var dedikerad quake det var så vi relaterade oss tillsammans
sen fick jag erfara båget i detta.



[i:ig2wze9m][u:ig2wze9m][color=#BF0080:ig2wze9m]Jakob Nilsson[/color:ig2wze9m][/u:ig2wze9m][/i:ig2wze9m]
Mer
7 år 8 månader sedan #859668 av Recard2016
Jag har mina vänner utspridda över hela världen så mejl eller facebook e hur vi håller kontakten. Har 1 vän i denna stan och hon e typ 50. Träffade 2 barndoms/tonårskompisar i våras som lovade de skulle ringa eller komma förbi har inte hört ett skit från dom.
Mer
7 år 8 månader sedan #859914 av Richard
Svar från Richard i ämnet Hur många vänner har du?

Fantasio skrev: Det var ett gediget kontaktnät, Richard. Du kan skatta dig lycklig på den fronten.

Jo, men umgås bara med runt 20 st, men ibland känner jag mig ensam ändå. Några gånger har det känts som "Alla känner apan, men apan känner ingen", jag är då apan, eftersom jag blivit nån form av lustigkurre, en hel del p.g.a. mina experiment.