När/hur fick de veta?

Mer
6 år 5 månader sedan #988769 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet När/hur fick de veta?
Jag var glasklar så jag ifrån början informerade mina föräldrar och min släkt ifrån början vilken sjukdom jag har och jag är fortfarande öppen med min sjukdom i stort sätt alla som bor i närheten vet om det ibland mina grannar.

Men det är viktigt att särskilja diagnos och hur man är. Jag är en människa med en diagnos, men jag är inte min diagnos, viktigt det skall alla människor veta, att jag är inte min diagnos, mycket viktigt att poängtera. Jag är en människa och inte en diagnos

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 5 månader sedan #988770 av Geta
Svar från Geta i ämnet När/hur fick de veta?
I dagens läge pratar jag inte med någon om min psykiska sjukdom. Det finns ingen orsak.
Mer
6 år 5 månader sedan #988773 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet När/hur fick de veta?
Om någon frågar svarar jag

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 5 månader sedan #988775 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet När/hur fick de veta?
Har berättat för närmaste vännerna och familj om diagnosen. Men skulle nog inte gå ut med det hursomhelst.
Mor och far var med när jag var som sjukast. Glad de har förlåtit en del som sades.

/Dave
Mer
6 år 5 månader sedan #988778 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet När/hur fick de veta?
min pappa vägrar att inse att jag har schizofreni.. han säger att jag kanske har det när jag är full men alldrig när jag är nykter. för är man schizofren så kan man inte äns sitta vid datorn säger han haha :dator
Mer
6 år 5 månader sedan #988779 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet När/hur fick de veta?
Är nog mycket tack vare dagens mediciner.

/Dave