Om vi vänder på perspektivet!

Mer
6 år 5 månader sedan #988643 av Utomjordingen
Ja, jag förstår Dig!

Inte för att vi sitter i samma båt när det gäller våra mammor så kan jag ändå förstå Dig.

Min mamma svek mig våren 1990 när jag berättade för henne att en i släkten hade incest med sin dotter. Vad gjorde min mamma då? Jo, hon ringde upp halva släkten och berättade vad jag hade sagt till henne. Vad hände då? Jo, jag fick sen halva släkten emot mig inklusive min mamma som såg till att jag skulle bli tvångsinlagd/tvångsmedicinerad på psyket - våren 1990, var 18 år gammal då. Med andra ord, min mamma var mer på släktens sida än mig.

Jag skulle våren 1990 bara hållit käften! :tystad För då kanske det aldrig hade hänt allt detta hemska... som jag har varit med om... .
Mer
6 år 5 månader sedan #988645 av Carmen Al Kebab
Får jag fråga, hur kan du veta att det förekom incest inom släkten?

Annars kan jag tycka det är ganska väntat, folk tar alltid fram attackmekanismen trots att det de har gjort ÄR fel... Svenskar har oerhört svårt att säga: "Ja, jag har gjort fel".

Men om personen hade erkänt incest, då hade alla i släkten hatat h*n i evigheter.
Mer
6 år 5 månader sedan #988646 av Utomjordingen
När jag sedan var tvångsinlagd i 2 år så under tiden berättade jag aldrig detta för någon varför jag hamnade på psyket - för jag var så psykisk sjuk då, efter allt vad som hade hänt mig.

Sen när jag blev utskriven efter 2 år - år 1992 - från psyket så såg jag på Tv nyheterna. Vad såg jag på nyheterna? Jo, jag såg min mosters gubbe i Tv? Varför såg jag min mosters gubbe i Tv sändning? Jo, han var anklagad för incest - det skulle vara rättegång mot honom. Det var till och med demonstration i den kommunen. Antar att min kusin hade anmält sin pappa då. Det var ju detta jag ville förklara för min mamma 2 år tidigare att det är någonting fel i den familjen men min mamma ville aldrig tro att det var sant.

Sen dess vet jag inte så mycket om min släkt... .
Mer
6 år 5 månader sedan #988649 av Carmen Al Kebab
Om det var i tv så hade det rimligtvis också funnits dessa nyheter i tidningar också? Folk på den tiden läste väl tidningar dagligen?
Mer
6 år 5 månader sedan #988651 av Utomjordingen
Säkert måste det ha stått i tidningar också! Läste i och för sig inte tidningar då på den tiden när jag var 21 år gammal men det finns säkert arkiverat. Så om man vill så går det nog att hitta den hemska nyheten i början av 1990-talet!

Men varför har min mamma aldrig pratat om detta för mig? Hon måste ju ha vetat!
Mer
6 år 5 månader sedan #988653 av Carmen Al Kebab
Du kan alltid vända dig till lokala tidningen om du är så säker på nyheten, de har säkert något arkiv på gamla nyheter eller vända dig till Tv4 för arkivet också.

Men är det värt besväret? För mig så verkar det som att du är svarta fåret i familjen och släkten... Samma här, jag är svarta fåret... Så varför lägga ner tid när du själv vet sanningen? När de ser dig som allt det du gör är av ont uppsåt?

Om de inte vill veta sanningen så lever de i en drömvärld där inget ont händer, låt de lida av alla lögner istället... Förr eller senare så vaknar de upp... Men vill du ha de som "vänner" då?