Om vi vänder på perspektivet!

Mer
6 år 5 månader sedan #988635 av Geta
Jag är väldigt osäker på diagnoser i min familj. Har inte tillräcklig distans.
Mer
6 år 5 månader sedan #988636 av Utomjordingen
Ok! Carmen Al Kebab, är det en dysfunktionell familj du har växt upp med?
Mer
6 år 5 månader sedan #988637 av Carmen Al Kebab
Har märkt att oerhört många i samhället lider av narcissism.
Mer
6 år 5 månader sedan #988639 av Utomjordingen
Ok, du har börjat förstå detta först nu när du på senare år har kunnat reflektera över ditt och andras liv!
Mer
6 år 5 månader sedan #988640 av Utomjordingen

Geta skrev: Jag är väldigt osäker på diagnoser i min familj. Har inte tillräcklig distans.


Jag själv tror att min kvinna vet bättre om min mamma än vad jag vet! Jag är "blind" och kan inte se vem min mamma är? Tror att många har ett perspektiv som är snedvriden när det gäller ens anhöriga. Utomstående kan se bättre hur det ligger till i familjen.
Mer
6 år 5 månader sedan #988642 av Carmen Al Kebab

Utomjordingen skrev: Ok! Carmen Al Kebab, är det en dysfunktionell familj du har växt upp med?

Det är en lång historia, de vill verka normala inför andra... Men inom familjen är de något helt annat.

Ganska nyligen så hade vi ett läkarsamtal familjen tillsammans, det var några månader sedan... Det var min mamma som ville ha det läkarsamtalet... Då frågade jag rakt ut till min mamma: "Vad vill du ha ut av läkarsamtalet?"... Hon ljög rakt igenom, oerhört manipulativ... Hon ville helt enkelt få mig inlåst trots att jag inte var det minsta sjuk vid det tillfället, handen på hjärtat... Hon vet också vilken tortyr jag har fått utstå inom psykiatrin, hon har själv sett det.

Jag har alltid vetat att jag aldrig till 100% kan lita på min mamma, men där vid den stunden så förstod jag fullt ut, jag kommer aldrig någonsin kunna lita på min mamma framöver, jävligt manipulativ... Det värsta av allt: Alla de andra i släkten bara tittar på, de bryr sig inte om mig och vill inte ha sanningen...

Därför har jag valt att leva mycket mer ensam, har haft i tankarna att dra utomlands i en ganska lång tid, kommer ganska snart att göra det verkligt. Ska bara ta körkortet, misslyckade i somras men var nära.