Det var intressant

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 7 månader sedan #22634 av
Svar från i ämnet Det var intressant
Men admin, du har ju pension, (och jag har det snart). Inte är jag fullkomligt oduglig på arbetsmarknaden alla dar, men var ska jag i praktiken kunna jobba?

Problemet är at man kan om man vill, se det som att du kan jobba 100% med ngt, ex vara frimärksslickare (bara man kan få ut tungen i helförlamningen så...), eller turguide på kebenekajses ostsida.
Att de jobben inte finns, att man inte orkar sträva och slita och anpassa och göra om, ja, det spelar ingen roll.

Alla kan ju arbeta, men många kostar idag pengar att hålla i arbete, ökat behov av vård, stöd, anpassning osv.
Mer
18 år 6 månader sedan #22918 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Det var intressant

PSR skrev:

Mörten skrev: Schizophrenia, affects approximately 3.2 million Americans today, and only about 15% of patients are able hold a job even while being treated with medications (stated Dr. Insel).

Taget från länken: www.schizophrenia.com/sznews/arc ... 02424.html

Jag både vill och kan arbeta. Kan tänka mig att emigrera till USA. Tror inte att man kollar på psykisk historik.

Det är sysslolösheten som drar ner mig.


Du har ju både stor kunskap och erfarenhet... du måste kunna få arbete... även om du nog får räkna med att ha lönebidrag ett tag... prata med arbetsförmedlingen rehab omatt du vill arbeta... de kan nog hjälpa dig... bäst är om du själv hittar en arbetsplats som vill ha dig om du får lönebidrag, och sen tillsammans kontaktar AF rehab...