Det var intressant

  • Mörten
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 7 månader sedan #22550 av Mörten
Svar från Mörten i ämnet Det var intressant
Va !!! 4500:- mån inkl hyra. Bor dom på parkbänk 12 i stadsparken ?
Säg åt dom eller sprid ut att de har faktiskt rättigheter enligt svensk lag.
Och det finns normer som gäller om skälig bostadsstandard och mat. Nu ingår även tandläkarkostnader mm.
Mer
18 år 7 månader sedan #22551 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det var intressant
Det vore en helomvändning ett paradigmskifte
att friskförklara alla schizofrena.
Hittills har schizofrena med alla medel sjuk-
förklarats.
Det måste vara ett missförstånd. Om man
friskförklaras måste man vara frisk.
Det borde mötas med stor tacksamhet att
inte vara sjuk.
Hur går det med andra kategorier av sjuka.
Ska de också friskförklaras?
Mer
18 år 7 månader sedan #22553 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Det var intressant
Det är nog bara meningen att de ska friskförklaras på papperet så att de får så liten ersättning som möjligt. De vet att arbetsmarknaden är stängd för dom nu med allt striktare regler. Och då slutar allt till slut med en minimal socialbidrags ersättning.
Mer
18 år 7 månader sedan #22556 av Geta
Svar från Geta i ämnet Det var intressant
Du är alltså inte själv schizofren ?
Ursäkta om jag fattar dåligt!
Varför måste du ha sådana bekymmer
om du inte själv blir drabbad?
Mer
18 år 7 månader sedan #22557 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Det var intressant

PSR skrev:

Mörten skrev: Schizophrenia, affects approximately 3.2 million Americans today, and only about 15% of patients are able hold a job even while being treated with medications (stated Dr. Insel).

Taget från länken: www.schizophrenia.com/sznews/arc ... 02424.html

Jag både vill och kan arbeta. Kan tänka mig att emigrera till USA. Tror inte att man kollar på psykisk historik.

Det är sysslolösheten som drar ner mig.

Det finns många frivilligorganisationer som vill ha arbetskraft. Du kan nog få arbete upp över öronen där om du vill.
Ring din kommun och fråga var de finns.
Mer
18 år 7 månader sedan #22559 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Det var intressant
Jag har märkt tidens tecken och skaffat mig praktikplats i stort sett själv.

Jag går genom försäkringskassans all regler, och efter ett halvår kommer jag förmodligen att jobba med lön och en anställning där försäkringskassan skriver ett kontrakt med arbetsgivaren på ett år.

Detta är sista chansen för mig att komma ut i arbetslivet. Jag tänker ta vara på den. Jag fick veta att när jag skulle gå på arbetsrehab (Jag ansökte själv) att det bara var en på 100 som gick där och överhuvudtaget fick komma ut i arbete. En fjäder i hatten för min jobbcoach, kanske.

Jag är nöjd med det jag har att göra på jobbet. Det enda som är, är det att jag märkt att jag inte får någon tid över för mig själv.

Om nu någon undrar hur politiker som inte begriper hur en som mhar ett funktionshinder mår och inte visar någon hänsyn kan bara titta på dagens DN Skickar länken här; www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp ? ... nderType=6

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum