Arbetsmarknaden...

Mer
18 år 2 månader sedan #33831 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Arbetsmarknaden...
Var glad över arbetet... det ger dig din ekonomi... det är värt mycket...
Mer
18 år 2 månader sedan #33832 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Arbetsmarknaden...
Jag uttrycker mig mer agressivt just nu för att jag har pms. Visst är det bra med ekonomisk trygghet, som sagt... men det vore ju en extra bonus om man kunde trivas litet mer med sitt arbete. I och för sig så är det också en trygghet att inte det är några utmaningar direkt, bara skriva, skriva ,skriva och så vänta, vänta, vänta, vattna blommorna, gå och hämta kaffe, gå och hämta vatten, surfa med dåligt samvete, maila, ringa. Allt på arbetstid. Bäst är egentligen att bara titta ut genom fönstret och drömma sig bort eller drömma medan jag skriver.. elller om det någon gång för omväxlings skull blir något mer än kallprat kring kaffebordet, kanske en riktig diskussion rent utav. Men det är sällan.

/Sofie
Mer
18 år 2 månader sedan #33834 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Arbetsmarknaden...
Visst är det viktigt att trivas på jobbet... men jag tror att det är svårt att hitta något som är roligt jämt...

Alla arbeten är lite tråkiga efter ett tag... det finns alltid sånt som är monotont... men man kan göra det lite meditativt... se det som en vila under arbetsdagen...

Jag skriver också mycket... det är viktigt att röra sig emellanåt... gå upp och koka kaffe är inte så dumt... då slipper man spända axlar...

En lite promenad på lunchen... lite sol och luft....

PMS går över som tur är....
Mer
18 år 2 månader sedan #33837 av Anki
Svar från Anki i ämnet Arbetsmarknaden...
Hej Sofie,

Jag tror jag förstår din frustration samtidigt som jag fortfarande skulle byta ut min sjukskrivning mot ditt trygga arbete! De verkar ju ändå acceptera dig och din sjukdom. Jag fick avsked pga sjukdom! Dessutom har jag sagt det förut och jag säger det en gång till: Du är duktig som arbetar trots din enorma trötthet!! :)
Mer
18 år 2 månader sedan #33838 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Arbetsmarknaden...
Anki... *kram*

Det var synd att du blev uppsagd, de visste inte vad de gick miste om.

Jag önskar att du får en bra rehabilitering och med erfarenheten rik.

/Sofie
Mer
18 år 2 månader sedan #33840 av Anki
Svar från Anki i ämnet Arbetsmarknaden...
Tack Sofie! :P