Enkla spartips - kom med förslag.

Mer
6 år 7 månader sedan #967643 av Admin1
mopa delar internet med en granne och halverar sin kostnad den vägen.
Mer
6 år 7 månader sedan #967746 av memphis
det kostar ungefär 3000kr i månaden att "bo" på avdelningen, så det får väl sägas vara billigt leverne. men man har ju ändå sina vanliga räkningar och hyra, så på så vis är det väl normalt ungefär för maten med 3000kr. fast det är lyxigare frukost på sjukan!
Mer
6 år 7 månader sedan #968023 av Zoidar
Nu har jag sagt upp internet. Har dock betalt för hela denna månad, fast sladden har jag redan kopplat ur och kör med min mobil.

Anchored in Christ ✟

Mer
6 år 7 månader sedan #968077 av MsTibbs
Jag räknar att jag behöver minst 100kr per dag. Altså, om det är 18 dagar kvar till pengar, så behöver jag ha minst 1800kr på kontot efter räkningar betalda.

Eller tvärtom: har jag 800kr så delar jag med antalet dagar kvar till löning, så blir jag aldrig helt barskrapad.

Säger inte jag alltid klarar leva upp till det... ofta behöver man lite extra till oförutsett.
Mer
6 år 7 månader sedan #968184 av memphis
En klassiker: att sluta röka. Det kan ju kännas väldigt sorgligt men det är inte roligt att betala alla dessa pengar det kostar att röka. Eller om man kan hålla det nere. Men det kan inte jag. Jag röker för fullt när jag väl gör det. Men just nu har jag slutat och sparar pengar på det.
Mer
6 år 7 månader sedan #972427 av Pg
Ett tips är att köpa matbutikens egna matvaror. De brukar alltid vara några kronor billigare. Sen kolla efter veckans erbjudanden.