Basinkomst

Mer
4 år 1 månad sedan #1239394 av memphis
Svar från memphis i ämnet Basinkomst
Nissegossen annars på det! Han vet säkert hur man gör egna skosnören av bark eller nåt :)
Mer
4 år 1 månad sedan #1239428 av Cider
Svar från Cider i ämnet Basinkomst

Geta skrev: Tror inte att schizofrena får deltaga i Paralympics. Där går gränsen för tolerans.

Intressant reflektion.
Har frågan varit uppe i debatten någon gång?
Mer
4 år 1 månad sedan #1239430 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Basinkomst
Jag har tänkt på det. Att vi inte får vara med på någon arena. Man får hålla sig till kära Friskis.
Mer
4 år 1 månad sedan #1239431 av Geta
Svar från Geta i ämnet Basinkomst
Jag hörde en medlem från DHR- De handikappades riksförbund att de inte ville ha oss i deras lokaler. Vi kunde slå sönder porslinet. Där går toleransen. DHR tror jag heter något annat idag.
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1239448 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Basinkomst

Cider skrev:

Geta skrev: Tror inte att schizofrena får deltaga i Paralympics. Där går gränsen för tolerans.

Intressant reflektion.
Har frågan varit uppe i debatten någon gång?

Partnermorderen Oscar Pistorius var jo med både i OL og Paralympics. Det er ufattelig. At alle mennesker er like mye verdt motbevises av publikumstallene på OL vis a vis Paralympics. Først ble jeg overvurdert, nå hevder de samme at jeg er ute av stand til å ta vare på meg selv, etter å ha flyttet ut som tenåring. Hva skal man egentlig si til det?

Geta skrev: Jag hörde en medlem från DHR- De handikappades riksförbund att de inte ville ha oss i deras lokaler. Vi kunde slå sönder porslinet. Där går toleransen. DHR tror jag heter något annat idag.

Var det på 70-tallet, Geta? Lobotomiens storhetstid.
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
4 år 1 månad sedan #1239452 av Geta
Svar från Geta i ämnet Basinkomst
Ja, det var kanske 1970-tal.