Vad gör psykiskt sjuka på dagarna?

  • Sociognome
  • Besökare
  • Besökare
5 år 3 månader sedan #1125296 av Sociognome
Svar från Sociognome i ämnet Vad gör psykiskt sjuka på dagarna?
Tvingas av AF och FK att söka jobb jag inte kan få, eftersom jag nekats sjukersättning.

Försöker läsa tidningar på biblan med en koncentrationsförmåga som en mosad daggmask.
Mer
5 år 3 månader sedan #1125300 av wasp
Sover. Det gjorde jag igår eftermiddag och hela natten. Hade sovit kasst natten innan, då jag var dålig i magen.
Mer
5 år 3 månader sedan #1125308 av Nissegossen
Vad som helst bara att tiden går. Vettigt, ovettigt vad som helst som skingrar tankarna, utan att man själv gör slut på allt.

Må tillägga att med tiden blir det bättre, men just då ren överlevnad

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 3 månader sedan #1125325 av memphis
Jag sköter mitt liv själv, sköter hemmet och handlar mat och betalar räkningar i tid. Sen lägger jag mycket tid på min hund. Sen är jag också hundvakt åt min mamma 2 dagar i veckan. Sen blir jag också väldigt glad om jag behöver köpa något och har pengar till det, för jag älskar att shoppa online. Sen är jag också mycket tid på Viska.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1125345 av Admin1

Sociognome skrev: Tvingas av AF och FK att söka jobb jag inte kan få, eftersom jag nekats sjukersättning.

Försöker läsa tidningar på biblan med en koncentrationsförmåga som en mosad daggmask.

Vilken diagnos har du? Har du psykossjukdom kan du kontakta psykiatrin eller Arbetsförmedlingen som kanske kan fixa jobb åt dig. Samhall kan vara värt att tala med också. Du kan också ringa kommunens biståndshandläggare och be att få ett Personligt Ombud, som du ger i uppdrag att ordna jobb åt dig. Inom psykiatrin är arbetsterapeuter experten på arbetsförmåga.
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan #1125356 av MsTibbs
Jag jobbar halvtid, sen 2ggr/v boendestöd. Sociala gruppen med aspergare. Torsdagar step-up-träning på psykiatrin och helgerna hos mor och far oftast.