Vad gör psykiskt sjuka på dagarna?

Mer
5 år 3 månader sedan #1125605 av Admin1
Sociognome ,
Skaffa ett personligt ombud via kommunen (gratis) och låt ombudet skaffa jobb åt dig eller alternativt överklaga att du inte får sjukersättning. Man kan överklaga om man blivit nekad sjukersättning. Arbetsterapeuter är experter på arbetsförmåga, så du kan diskutera din arbetsförmåga med en arbetsterapeut.
Mer
3 år 3 månader sedan #1313964 av Nobel
Dras för att börja plugga igen. Inser såhär efterhand Hur hög prestationsångest jag får av att plugga. Har 5 år från universitetet och det var 5 år av ångest som till slut mynnade ut i en psykos. Så ser inte fram emot att gå tillbaka till det. Försöker nu istället att finna ennvög ut i arbetslivet dör jag kan få tillgodose mig de kunskaper jag förvärvat, men det är så gott som omöjligt då det finns få jobb och hög konkurrens
Mer
3 år 3 månader sedan #1313985 av Slyngelsnubben
Krökar och knarkar och festar med mina kompisar
Mer
3 år 3 månader sedan #1313986 av memphis
Så här ser mina dagar ut:

9.00: klockan ringer. Jag sover oftast med myskläder på, så går direkt ut med hunden. Sen ger jag henne frukost.

09.30: jag går och lägger mig igen.

13.00: klockan ringer igen och jag äter frukost. Sen går jag ut på långpromenad med vovven.

15.00 kommer in igen, men går direkt till affären om något behöver köpas. Efter det fixar jag middag.

16-18: äter middag och kopplar av.

18.00: går kvällspromenad.

Under kvällen sen är min produktiva tid. Jag städar, duschar, kollar viska, kollar youtube, syr osv.

22.00: lägger mig i sängen.

Ca 24-01: släcker och somnar.
Mer
3 år 3 månader sedan #1313995 av Richard
Sovit länge, men nu har jag börjat studera 2 förmiddagar i veckan o det fungerar mycket bra. Har inga problem att gå upp tidigt längre. Annars sover jag p.g.a att jag inte har nått att göra. På eftermiddagarna går jag på daglig sysselsättning.
Mer
3 år 3 månader sedan #1314126 av Admin1
En del sover länge för att slippa symptomen. Sömnen blir ett sätt att slippa symptom, som besvärar.