Mobbning under uppväxten?

Omröstning: Blev du mobbad under uppväxten?

Ja - omfattande mobbning
8 40%
Ja - mobbning i liten omfattning
5 25%
Nej
7 35%
Totalt antal röstare: 20
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1139369 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Mobbning under uppväxten?
Vi hade vårt "nördgäng". Ibland retade vissa oss (vi blev kallade för "60-talarna", vilket jag idag mer skulle se som komplimang). Det var en kille som var rätt taskig, men han var taskig mot många och inte bara mot mig. De tillfällen han var taskig mot mig kan inte räknas som mobbing. Nej, så mobbad blev jag aldrig. Jag själv ångrar att jag var taskig mot en yngre kille en gång. Det berodde på dåligt självförtroende.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 1 månad sedan by Zoidar.
Mer
5 år 1 månad sedan #1139373 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Mobbning under uppväxten?
Jag har aldrig varit mobbad. Förrän jag blev allvarligt psykiskt sjuk. Av grannar som slängde ut mig ur huset och deras vänner. Hemskt. Jag var som Geta en tapetblomma i skolan och hade lätt för mig.
Mer
5 år 1 månad sedan #1139382 av Maxjohan1983
Nej... aldrig mobbad vill jag påstå.

Tur för mig då jag tycker jag har tecken på HSP...

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
5 år 1 månad sedan #1139388 av björk
Svar från björk i ämnet Mobbning under uppväxten?
En rätt grov ting.
Var när Vare (Gustaf)
Bad Ek (Snoopy) att slå
allt vad han orkade på
ett suddgummi då de
döljde sig en nål på "ett".
Han tog ju i för kung och fosterland därav nålen penetrerade självaste handen.

Vi levde som rövare då konstant under en 7års period.

Både på skolan hemmet och badminton.

En gång tyckte jag synd om en cp på bussen så jag försökte flirta på ngt vis trots att det rörde sig om en man.

Jag var rädd för dålig karma. Det fick effekt han hoppade av på samma som mig och gluttade vid korsningen som jag såg när jag vände mig om.
Mer
5 år 1 månad sedan #1139401 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Mobbning under uppväxten?
Usch, jobbig situation björk. Och ja, jag har blivit mobbad, psykiskt mobbad. Det hela startade efter att min familj flyttade till en annan stad. Det var i åttonde klass när man är som mest känslig och ett gäng killar gjorde sig lustig över mitt då ovanliga namn. De skrek på mig, skrattade och brölade som en fårskock. Jag var ensam och utsatt tills jag började nian och åttondeklassen flyttade till en annan skola. Klassföreståndaren talade om för hela klassen att jag hade haft för höga betyg i min tidigare skola men att de nu var korrekta. Allt var en veritabel mardröm. Varje morgon gick jag in till skolsköterskan för att jag hade så ont i magen. Hon lät mig ligga på en brits i lugn och ro. Ibland testade hon min hörsel och syn men det hela var en tyst överenskommelse mellan oss två

I nian blev jag accepterad och fick en kompis. Äntligen blev jag inte betraktad som ett missfoster att hacka på. På gymnasiet blev jag återigen föremål för andras lustiga kommentarer och hade ingen kompis att umgås med. Mina föräldrar förbjöd mig att gå ut på kvällarna eftersom jag bara skulle supa som de sade. Dessa fyra år var helvetet på jorden.
Mer
5 år 1 månad sedan #1139412 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Mobbning under uppväxten?
Jag var lite mobbad under högstadiet. Jag var väldigt liten då 1,64 lång och spinkig. Blev kallad för lilltrummis Nu är det tvärtom jag är lång 1,87 och väger 100 kilo. Jag växte mycket på längden på gymnasiet.