Finns det någon arbetsmarknad för oss

Mer
17 år 6 månader sedan #51570 av Nissegossen
Ber om ursäkt molgan! Men Admin har tagit bort "mellanlägget", Så orden var inte riktade mot dig! Det har du ju redan förstått men vill ändå säga detta!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 6 månader sedan #51575 av klovis
Heh Nissegossen:)

Känner att jag är inne i en dålig spiral idag. Jag tror jag har hypat mitt
tillfrisknande, det är nog dags att ta det lungt och bara vara, sluta att reflektera så mycket. Haft ångest hela dagen och funderar på om det inte är en bra ide att börja ta mina mediciner ändå. Jag vet ju att jag inte behöver ännu, men ändå...

Får väl acceptera att det finns bra och dåliga dagar :(
Mer
17 år 6 månader sedan #51904 av iprenmannen
Svar från iprenmannen i ämnet Rehabilitering
Hej allihopa :lol:

Tack så mycket för Era fina svar. Känns som det finns många möjligheter att finna en väg tillbaka. Samhall kan ju vara ett. Tror isåfall jag helst hade velat jobba inom industrin. Trist bara att de sloppat att man kan bli tjänsteman.

Har valt att sjukskriva mig igen eftersom det inte fungerade riktigt på arbetsplatsen. Är inte säker på hur jag skall göra nu. Men kommer ansöka om en rehabiliteringsplats via försäkringskassan, vilket är en process som tar väldigt lång tid. Undertiden får jag väl försöka sysselsätta mig med annat. Tror jag skall ta kontakt med en kompis som jobbar som medicintekniker. Kan ju höra om han behöver hjälp med att serva infusionspumpar.

Lite nyfiken på det här du nämde Admin1 angående lönebidrag. Vart skall jag vända mig om detta?

Kul att du har blivit medicinfri Molgan. Hoppas det går bra.

Ha det gott
Mer
17 år 6 månader sedan #51958 av Admin1
Du kan hitta mer information om lönebidrag här:
www.lul.se/templates/page____3744.aspx
Mer
17 år 6 månader sedan #53003 av aspie

molgan skrev: Tycker det här med social kompetens är något ni borde kunna satsa på att bygga upp igen. Jag har verkligen kännt mig nere och börjat tappa mina "sociala intiativ". Fast jag har börjat bygga upp det genom att tvinga mig själv att ta kontakt och försöka tänka bort att jag känner att jag mår dåligt. Tror det är ett viktigt steg för återhämtning, för utan sociala kontakter hamnar man nog i en dålig negativ spiral. Behöver ju inte bara vara mediciner som gör en långsam, utan bara det att man mår dåligt gör ju att man blir helt långsam.
Har själv också en civil ingenjörs utbildning och...

Arbetsmarknaden i de nordeuropeiska länderna är verkligen konstig. Nyligen läste jag i bibban en ekonomisk tidning, där stod att Sverige och Finland är de enda EU-länderna, där nettoantalet arbetsplatser har inte ökat med stigande bruttonationalprodukt. En stor del av både de kvalificerade och icke-kvalificerade arbeten har flyttats till sydöstra Asien. Statistiken ljuger dessutom. Om man säger att arbetslösheten är 6%, stämmer det inte. En annan 6% finns i olika arbetsmarknadsinriktade utbildningar, som inte utan vidare leder till att man blir anställd.

Man borde ha kvar arbeten där det inte krävs någon enorm social kompetens.

- aspie
Mer
17 år 6 månader sedan #53005 av Nissegossen
Heh, Heh, Admin! Du får ta bort detta också! Letade i tråden efter mitt inlägg, vart intet! Förstår det så väl att du selektiviserar, så det gör inget! Synd bara att jag skaffar så mycket extra jobb åt dig!

Jag har ju flest inlägg här, så du kan radera hårt!

Men behåll helst något! :be

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum