Sjukersättning och försäkringskassa

Mer
4 år 8 månader sedan #1176010 av Skellington
Det tar lång tid innan FK ger svar när man sökt, ca 5 månader. Vad har ni för erfarenheter?
Mer
4 år 8 månader sedan #1176011 av Geta
Är ålderspensionär och är helt bortkopplad från Försäkringskassan.
Mer
4 år 8 månader sedan #1176034 av Nissegossen

Skellington skrev: Det tar lång tid innan FK ger svar när man sökt, ca 5 månader. Vad har ni för erfarenheter?



Hade inga problem med min sjukskrivning första gången jag sökte sjukskrivning under tiden jag låg inne första gången, har aldrig senare heller haft svårt att få ersättning vid sjukskrivning eller då vad det nu hette sjukbidrag mina intyg har alltid resulterat att jag ganska omgående fick pengar från FK. ingen har opponerat sig mot det

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 8 månader sedan #1176036 av Cosmos
Samma här. FK har aldrig bråkat med mig om sjukskrivningar och sedan sjukersättning. Jag fick permanent ersättning år 2000. Det var innan politikerna började fingra på dessa domäner.
Mer
4 år 8 månader sedan #1176038 av Geta
Har inte heller haft minsta problem med Försäkringskassan. Men tror att någon hade ringt anonymt till FK en gång och anmält mig.
Mer
4 år 8 månader sedan #1176040 av Recard2016
Jag personligen har inte mycket me FK o göra, men när ja o mitt ex ville flytta ihop härom året fick vi problem.